07/08/2016
YANEZ, IL MARE D'ISTRIA E LE "BABE"
25. kolovoz 2011 u 18:21
Ha lo sguardo color dell'orizzonte, Janez, dove il mare incontra il cielo.
Occhi inquieti e pronti, il sorriso largo e sincero, l'abbraccio forte... specie nei confronti delle belle donne!
Seguendo il consiglio entusiasta della Dani e di Loris, nel giro di un'ora abbiamo deciso di prendere il costume e di imboccare la strada per PLOMIN LUKA, sulla costa est della Croazia.
E abbiamo fatto benissimo!
A nemmeno due ore di strada da Trieste, c'è questo strano paese di pescatori, racchiuso in una piccola gola.
Il turismo non lo sceglie come meta preferita dell'Istria, perchè qui sorge una centrale elettrica a carbone. Per la verità, è una centrale modello a impatto zero ed è anzi affascinante veder giungere, di quando in quando, carghi da Panama, dall'Australia, dalla Russia... non un rumore, non un fumo, nessun inquinamento.
Ma tant'è, la torre bianca e rossa, alta più di 300 metri, scoraggia il turismo di massa... il che non è proprio un male, dal punto di vista di viaggiatori "alla selvaggia" come noi!!
Ciò significa che la spiaggia del canale che congiunge Plomin al mare aperto è vivibilissima e attrezzata, ottima per i bimbi: servizi igienici, doccia, spogliatoio, molto pulita, con panchine e tavolini, ombreggiata da una pineta aromatica.
Ma, ancora meglio, che se si noleggia un barchino e ci si sposta di poco verso il mare, si può godere di calette incantevoli e deserte, dove passare giornate indimenticabili all'insegna dello snorkeling e della pesca.
Arriviamo al vero piatto forte di Plomin Luka: JANEZ e la sua accogliente dimora!
Per una somma decisamente irrisoria, si può soggiornare in questa antica e fresca casa affacciata sul porticciolo, dove alle 5 del mattino arrivano le barche dei pescatori cariche di pesce azzurro SENZA EGUALI.
Si può scegliere di utilizzare liberamente la cucina...ma consigliamo VIVAMENTE di affidarsi alle MEGACENE preparate dallo scaltro Janez con il pesce da lui stesso pescato: mai assaggiato bontà simili...e chi mi conosce sa quanto apprezzi la buona tavola!!!
Ho tentato di rubargli qualche ricetta, ma temo non sarà mai la stessa cosa............................
La fretta va lasciata a casa: ci si sveglia con comodo, si va al negozietto a prendere i biscotti e quindi al bar per il cappuccio, dove Janez passa la mattinata sorseggiando latte macchiato e chiacchierando amabilmente con gli amici e con i suoi ospiti fino a tarda mattinata.
Quindi tutti nel barchino, muniti di panini e bibite, e via verso qualche caletta, aspettando il ritorno del pescatore, verso le 18.
ATTENZIONE: guai ad augurare BUONA PESCA!!! Ho verificato a mie spese che porta una rogna micidiale e temevo che Yanez tornasse a riva per annegarmi!!! smile emoticon
La sera verso le 8, gli ospiti della casa che hanno optato per la cena si trovano nel patio e seguono le manovre dello Chef, che prepara sotto ai nostri occhi le squisite prelibatezze di mare. Quindi, tra una portata e l'altra, si siede con noi e mangiamo insieme, come una famiglia.
Si ride, eccome se si ride! Janez ha una frecciata per tutti e una grassa risata e sempre in canna!
Per un veneto, poi, è ancora più divertente, perchè parla un dialetto antico, pur comprendendo perfettamente l'italiano.
E così arriva la mezzanotte, senza che nessuno se ne sia accorto. E sazi come otri, si va a nanna, incredibilmente pronti per un altro sonno ristoratore.
Peccato andarsene...
"Ti consiglierò agli amici!" ho promesso a Janez, prima di partire.
"Beh, preferisco le amiche... e che non siano proprio BABE!!" risponde lesto Janez.
Quindi, belle donne, all'arrembaggio! Il pirata d'Istria vi aspetta!!
YANEZ, ISTARSKO MORE I "BABE"
25. kolovoz 2011 u 18:21
Ima pogled boje horizonta, Janez, gdje se more spaja s nebom.
Nemirne i spremne oči, širok i iskren osmijeh, snažan zagrljaj... pogotovo prema lijepim ženama!
Nakon entuzijastičnog savjeta Danija i Lorisa, u roku od sat vremena odlučili smo uzeti kupaće kostime i krenuti put PLOMIN LUKE, na istočnoj obali Hrvatske.
I odlično smo prošli!
Niti dva sata vožnje od Trsta, nalazi se čudno ribarsko mjesto, zatvoreno u malom klancu.
Turizam ga ne bira kao omiljeno odredište u Istri, jer ovdje stoji elektrana na ugljen. Zapravo, radi se o oglednoj elektrani bez utjecaja i doista je fascinantno vidjeti kako s vremena na vrijeme stižu tereti iz Paname, Australije, Rusije... ni buke, ni dima, ni zagađenja.
Ali svejedno, crveno-bijeli toranj, visok više od 300 metara, destimulira masovni turizam... što i nije loše, sa stajališta "divljih" putnika poput nas!!
To znači da je plaža kanala koji povezuje Plomin s otvorenim morem vrlo udobna i opremljena, odlična za djecu: WC, tuš, svlačionica, vrlo čista, s klupama i stolovima, u hladu mirisne borove šume.
Ali, još bolje, ako unajmite mali čamac i krenete malo prema moru, možete uživati u očaravajućim i pustim uvalama, gdje možete provesti nezaboravne dane ronjenja i ribolova.
Stižemo do pravog vrhunca Plomin Luke: JANEZ i njegova dobrodošlica!
Za sasvim zanemarivu svotu možete odsjesti u ovoj staroj i hladnoj kući s pogledom na malu luku, u koju u 5 ujutro pristižu ribarski čamci natovareni NESURAVNOM plavom ribom.
Možete se slobodno odlučiti za korištenje kuhinje... no TOPLO preporučamo da se oslonite na MEGA DINES koje sprema pametni Janez s ribom koju je sam ulovio: Takvu dobrotu nisam nikad probao... a tko me poznaje zna koliko sam cijenite dobru hranu!!!
Pokušala sam ukrasti neke recepte od njega, ali bojim se da više nikada neće biti isto.................................. ...
Žurbu treba ostaviti kod kuće: probudite se u slobodno vrijeme, odete u trgovinu po kekse, a zatim u bar po napu, gdje Janez provodi jutro ispijajući kavu s mlijekom i prijateljski razgovarajući s prijateljima i svojim gostima do kasnog jutra.
Pa svi u čamac, opremljeni sendvičima i pićem, oko 18 sati u neku uvalu, čekajući povratak ribara.
POZOR: čuvajte se želja za DOBAR RIBOLOV!!! Saznao sam na svoj račun da nosi smrtonosnu šugu i bojao sam se da će se Yanez vratiti na obalu da me udavi!!! emotikoni osmijeha
Navečer oko 8 sati gosti kuće koji su se odlučili za večeru nalaze se na terasi i prate manevre kuhara koji pred našim očima priprema izvrsne morske delicije. Zatim, između jela, sjedi s nama i jedemo zajedno, kao obitelj.
Smijemo se, naravno da se smijemo! Janez ima dig za sve i jako se smije i uvijek je na lopti!
Za Venecijanca je, dakle, još zabavnije, jer govori starinskim dijalektom, iako savršeno razumije talijanski.
I tako stiže ponoć, a da nitko nije primijetio. I siti poput mješina odlazimo u krevet, nevjerojatno spremni za još jedan miran san.
Šteta je otići...
"Preporučit ću vas prijateljima!" Obećao sam Janezu prije odlaska.
"Pa ja više volim prijatelje... a koji baš i nisu BABE!!" Janez brzo odgovara.
Dakle, lijepe žene, ukrcajte se! Istarski gusar vas očekuje!!