04/07/2025
את Idan Shwartz פגשתי בקורס מורי דרך. התחברנו מהר ואפילו הגשנו ביחד את עבודת המחקר הראשונה - גבולות ארץ ישראל.
מהר מאוד הבנו שיש לנו עניין משותף, מעבר להדרכת טיולים, ארכיאולוגיה, דתות…הדבר המשותף הוא הרצון לחבר אנשים לטבע.
לימים אחרי שנגמר הקורס, התייעצנו הרבה בנושא הדרכות של טיולי משפחות, טיולי טבע, מיקומי פריחה ומעיינות לטבילה כיפית במרחק נסיעה מחיפה. אבל שיא החיבור לטבע היה כשיצאנו לקורס גששות של מקום מפגש - חברה לתרבות טבע. שם, למדנו לדבר בשפת הטבע - עקבות, שערות, שבילים, גללים וסימני דרך שונים של בעלי חיים. הטבע מדבר, ואת השפה הזו אפשר ללמוד. ומאז כל אחד מאיתנו, עם הקבוצות שלו בטיולים - מלמד גם את השפה הזו.
לכן בשנה שעברה, כשעידן הציע לי שנעשה ביחד מחנה בטבע להורים וילדים, זה נראה לי חיבור מדהים. לילה בטבע, מדורה, כוכבים, פעילויות של חיבור ומשחק ולהרגיש את שפת הטבע. אני מודה שלרגע היססתי, איפה נעשה? איך נמלא את הזמן? מי יבוא???
אבל בישיבה ליד הנחל תכננו ויצרנו את המחנה קודם בדמיון, ולאחר חודשיים - במציאות. הורים וילדים נרשמו והביקוש היה כל כך גבוה שאפילו פתחנו מחנה נוסף בהמשך הקיץ.
למה הורה וילד ולא משפחה שלמה? כי יש בזמן האיכות המיוחד הזה, בלי שאר האחים, חוויה כמעט חד פעמית שמגבשת ומחברת בין אב לבן, אם לבתה (או כל שילוב אחר כמובן), שאנחנו כמעט לא חווים היום.
המחנה הקרוב יהיה ב24-25/7, חמישי-שישי באזור גבעת עדה, ליד נחל זורם. נותרו מקומות אחרונים. אם אתם מרגישים שזה מדבר אליכם, אתם מוזמנים להצטרף באהבה🐾
כל הפרטים כאן:
https://shorturl.at/fdGaX