15/01/2026
בתמונה אורן מחזיק פרח אורן 🌲
בשישי, מחר, בקדיתא, אורן יעביר סדנת רוקחות טבעית
״איך מכינים שמן אתרי?״
אורן ההרבליסט ואני התחלנו לצלם סרטונים יחד, חודשיים אחרי שהתחילה המלחמה.
זאת היתה הדרך שלנו לטיפול בטראומה.
בדיוק נגמר התקציב למטבח הצבאי שפתחנו להאכיל 1,000 חיילים מדי יום בקדיתא, 300 מנות שבישלנו לחיילים שהיו בקדיתא ועוד 700 מנות שקיבלנו מהמטבח של מסעדת האחים שפוזרו לחיילים על גבול לבנון על ידי נשמות טובות.
הכניסה למטבח באינטנסיביות היתה הדרך שלנו להתמודדות הנפשית שעברנו כולנו, בבוקר אחד, אחרי 60 יום, נגמר התקציב והיינו צריכים להמשיך לעשות משהו עם עצמנו בעצימות גבוהה, אז התחלנו לצלם סרטונים.
הרבה סרטונים.
יום יום.
וזה הצליח, בטירוף.
בזמן קצר צברנו עשרות אלפי עוקבים והסרטונים שלנו הגיעו למיליוני צפיות.
כמונו, גם העם אשר בציון אשר בטיקטוק, מאוד נהנו מהאסקפיזם שהסרטונים שלנו העניקו. שילוב מושלם של טבע, ידע עתיק על צמחים וההגשה המתוקה של אורן.
מאז, כבר שנה של שקט בגליל, הגליל לא חזר לעצמו, אבל מי אמר שהוא צריך ״לחזור לעצמו״.
זה כמו שבקורונה חיכינו ״לחזור לשגרה״.
בואו, אחים שלי, אף פעם לא הייתה פה ממש שגרה.
אז הגליל לא יחזור לעצמו, הוא יהיה משהו חדש.
יפה יותר, עוצמתי יותר.
אמנם עם הרבה פחות עצי אורן ביערות קק״ל אחרי השרפות, אבל עם המון עצי חורש טבעי שכבר נשתלו.
אורן ואני עדיין נפגשים לצלם סרטונים, רק בתדירות הרבה יותר נמוכה כי חזרנו לעבוד וכאלה, לפני שבוע העלנו סדרת סרטונים על איך לזקק שמן אתרי ובעיניי הסרטון המרכזי הוא אחד הסרטונים הטובים שנעשו ברשת הישראלית.
(זה תקין לחשוב את זה על סרטון שצלמת וערכת בעצמך?)
הוא הביא 30,000 צפיות שבשבילנו זה לא נחשב אולטרא ויראלי אבל עדיין ביקשו שם לעשות סדנה,
אמרתי לאורן, חכה, נעשה באביב.
הוא אמר נעשה גם באביב אבל גם עכשיו בשיא החורף מה קרה?
אז יהיה מזג אויר מושלם, מזקקה, שמנים אתרים ואורן ההרבליסט שזה כיף גדול.
שם לכם מידע בתגובות.
ואם הגעתם עד לפה - תודה. אתם חייבים עכשיו לשים לייק או משהו, שהסדנא של אורן תתמלא ושאתם תרגישו שתרמתם לצפון למצוא את עצמו מחדש.