Trip Alone Together

Trip Alone Together Curated travel experiences
Group trips | Private tours | Stress-free planning
📲 Join us & explore the world together

🚨7.7 MEGA FLIGHT SALE ALERT! ✈️AirAsia tengah buat 7.7 Mega Sale bermula harini, so sekarang memang timing terbaik untuk...
06/07/2026

🚨7.7 MEGA FLIGHT SALE ALERT! ✈️

AirAsia tengah buat 7.7 Mega Sale bermula harini, so sekarang memang timing terbaik untuk mula plan trip impian korang!

Tak ramai orang tahu tapi tak jauh pun dari Bandar Sapporo ada tempat main ski  & snowboard. Nama dia Bankei Ski Area. N...
04/04/2026

Tak ramai orang tahu tapi tak jauh pun dari Bandar Sapporo ada tempat main ski & snowboard. Nama dia Bankei Ski Area. Naik public transport pun boleh guys dalam 40 minit je smpi. So ada tak yg nk main ski ni?

01/04/2026

Waktu Peak Season waiting time korg nk tngk Penguin walking ni kurang2 setengah jam tau kat luar sejuk2 tu boleh ke tahan?😅

Kalau dekat Otaru Aquarium ni, penguin walking biasanya ada 2 sesi je satu hari, satu sesi pg satu sesi petang. Exact time tu normally base on current season tapi biasanya kalau sesi pg jam 1130, sesi petang jam 2.

But Korang selalu kena tngk diorg punya website tau sbb diorg boleh ubah waktu tu without notice awal, last minit pun ada sbb diorg tengok jugak cuaca semasa mcm mana

Kalau dtg musim peak, school holidays, tahun baru, chinese new years, winter festival korang datang awl2 tau untuk nk cop tempat. Setengah jam awl okay dh cop tempat kalau tak mmg tak de view la korang nanti penguin2 tu semua😂

Selain penguin walking, ada jugak dolphin show dan sea lion feeding korang boleh tngk ye. Ikan2 lain pun ada banyak, nama pun aquarium kan

31/03/2026

Di Hokkaido sebenarnya ada bnyk zoo yg korang boleh tngk penguin walking tapi the most well known for tourist mestilah dekat Otaru Aquarium dan Asahiyama Zoo

But which one is better? In total, Asahiyama Zoo is the best. Penguin dia banyak, ada kecik ada besar, lebih banyak info dan penguin parade dia pun lagi panjang.

Cumanya kalau nk ke Asahiyama zoo dari Sapporo agak jauh, transport pun mesti lg mahal kan dan akan consume masa yg lebih lama.

Kalau Otaru Aquarium ni plak, location dekat je dari Sapporo. Walaupun penguin kt sini comel2 & kadang ada yg demam tak leh join Penguin Parade, still pengalaman dia awesome jugak

And satu lagi best kt Otaru Aquarium sbb dia ada Dolphin Show. Kalau si dolphin ni semua mmg tngh on form, mmg best gila show dia, tapi tngk jugak tau kdg2 ada yg tak sihat so show dia mmg lain2 setiap hari. So korang jgn berharap sgt, enjoy je pengalaman tu.

Lagi pening tak nak pilih yang mana? Hahaha

31/03/2026

Mmg sedap weh tak tipu manis yg amat, manis bukan sebab gula ye tapi sbb fresh dia tu ha. Jauh ler nk compare yg dkt Malaysia tu. Berbaloi2 mkn kt sini, harga pun okay lah nk cuba sekaliskale kan.

Lagi lengkap kalau makan dengan sambal nyet , bertambah2 lah nikmatnya. Tq Ming dah bertahun2 travel tak miss bawak sambal ni, hilang lah jugak rasa homesick makan Malaysia tu. Cumanya Packaging kena improve skit lg. Sbb masih ada time2 dia leaking jugak sikit.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 🌙No matter how far you travel,Raya is about the people who make every journey meaningful.Ma...
20/03/2026

Selamat Hari Raya Aidilfitri 🌙

No matter how far you travel,
Raya is about the people who make every journey meaningful.

May your travels bring you closer to home, wherever that may be.

Maaf Zahir & Batin
Trip Alone Together

18/03/2026

Paling ngam kalau korang dah shopping banyak, bag pun bnyak nak bawak balik kan. Takkan korg nk heret banyak2 naik train kan?

Nama hotel ni Hotel Abest Sapporo. Selain dekat dengan bus stop, betul2 depan bus stop, hotel ni jugak betul2 dekat Tanukikoji street. Turun2 boleh terus shopping haha

Nak cari makanan halal pun mudah sgt, semua walking distance je. Termasuklah gyumon wagyu yang glemer tu

Hotel ala klasik tapi space hotel mcm hotel kat Malaysia. Tak de lah mcm Hotel modern kt Jepun, ruang solat pun tak lepas😂

17/03/2026

Salji dan romantik mmg tak dapat dipisahkan tapi kalau dah terlalu sejuk tak de nye romantik tapi lebih kepada seksa😂

Trip End 2026/Early 2027 sudah dibuka jom tengok dulu mana yang berminat

Early Bird
Open Trip Sapporo-Otaru
4D3N, RM 2,690
2026 : 29 March | 30 Oct | 4 Dec
2027 : 15 Jan | 17 March

Private Trip
Sapporo - Otaru - Noboribetsu
5D4N, RM 3,790
2026 : 26 Oct | 6 Dec | 11 Dec | 21 Dec
2027 : 18 Jan | 1 Feb

Private Trip
Sapporo - Otaru - Noboribetsu - Asahikawa
6H5M, RM 3,990
2026 : 6 Dec | 11 Dec | 21 Dec
2027 : 18 Jan | 22 Jan | 31 Jan | 14 March

Private Trip
Tokyo - Fuji 5H4M RM 2,790
2026 : 24 March | 31 May | 12 Jun | 27 Nov | 24 Dec
2027 : 1 jan | 12 Jan | 14 March | 20 March

16/03/2026

No 5 korang kena plan baik skit nak pg, nnti tak pasal2 3 jam tunggu beratur😩😩

Address

Ampang
68000

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Trip Alone Together posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

Share

Category