19/08/2026
Takut Over Budget Waktu Bercuti?
Ini Panduan Jujur Apa Yang ‘FREE’ & Apa Yang ‘Extra’ Atas Aroya Cruise!
Seperti sedia maklum Setiap Full package trip ARoya Cruise sudah termasuk
Flight tiket pergi balik,
Accomadation Cabin
Full Board Meal
Airport transfer
Port Charge
Gratitude Fee
Merchandise Travel Pack
Apa yang “FREE” Di atas AROYA CRUISE sama sahaja seperti kita mengindap di hotel. Kolam, gym, entertainment room,lounges area cuma apa yang best Trip Cruise meal atau makan adalah percuma sudah termasuk dalam pakej. Jadi tak perlu risau tentang cost makan diatas Cruise.
Namun ramai juga nak tahu apa "EXTRA" Charges atau yang tak include dalam pakej. Extra Charges ini sebenarnya adalah OPTIONAL SERVICES di sediakan di atas kapal dan ia bergantung pada pilihan sendiri. Jika ada bajet lebih boleh sahaja ambil service yang disediakan ini.
1.Destinasi Persinggahan (Shore Excursion)
Pihak Aroya menyediakan pakej tour di setiap persinggahan. Setiap Pakej Tour berharga antara RM150-700 harga berubah mengikut setiap trip,jika berminat boleh sahaja join.Namun Jika rasa nak explore sendiri di setiap tempat pun boleh.
2.Wifi atau Internet
Wifi atau internet ada disediakan percuma namun ia hanya untuk aplikasi mesej sahaja. Jika mahu akses internet lebih luas and kuota banyak boleh langgan pakej wifi AROYANET yang bermula dari RM85 harga berubah mengikut destinasi trip.
3.Restoran
Tahu tak terdapat 12 restaurant di atas kapal Aroya Cruise, 4 Complimentary restaurant 8 Specialty restaurant. 4 restoran termasuk fine dining telah termasuk dalam pakej dan boleh makan secara percuma. 8 restoran tidak termasuk dalam pakej dan dikenakan bayaran. Jika nak mencuba masakan specialty sekali sekala apa salahnya kan..
4.Insurans
Jika insurans peribadi tidak cover untuk percutian di luar negara, Jangan risau pihak Rarecruise menyediakan pelbagai pakej insurans yang mengikut pilihan anda yang serendah dari RM59/pax. Namun harga setiap pakej berubah mengikut setiap destinasi percutian.
5.Fasiliti Perkhidmatan
Pelbagai “facilites service” yang ada di atas Aroya Cruise seperti Wellness&SPA,Games Room,Aroya Theater,Laundry Services dan macam-macam lagi.Ada yang berbayar dan ada yang percuma.
6.Lounges and Cafes
Terdapat 17 tempat yang ada di sekitar Aroya Cruise dengan pelbagai konsep dan specialty yang berbeza.Ada juga cafes yang sudah termasuk dalam fullboard package.
Kesemua ini adalah OPTIONAL atau pilihan jika anda berminat untuk mengambil pakej tambahan yang di sediakan. Tiada paksaan No worries.
Kalau rasa nak join atau ambil pakej tambahan dengan harga Diskaun, jangan risau sebelum naik boleh booking dahulu lagi berbaloi dan jimat.
Pepatah ada mengatakan”The more choices you have, the more exciting your journey will be.”So Pastikan Your Next trip belayar bersama AROYA CRUISE.
Follow page ini untuk tahu latest trip.