03/08/2025
Selamun aleyküm rahmetullahu ve bereketuhu. HZ Osman EFENDİMİZ ile alakalı bilgi; HZ Osman EFENDİMİZİN Mezar ı Şeriflerinin olduğu bölge o zaman Bakii mezarlığının dışında idi ve bu bölgeye "Haş Kevkeb bostanı Bakii "denirdi, zamanla birleşerek Cennet -î Bakii olarak anıldı. HZ Osman Hicri 35 senesinde Şehit edilince defn edilinceye kadar bir çok manevî olay yaşanmıştır. Birincisi Hz Osman EFENDİMİZİN yanına defn edilmesi için Hz Ayşe annemizden izin alınmış lakin münafıklar buna izin vermemiş hatta cenaze namazını dahi kaldırmayacağız demişlerdir,bu sırada Ümmü Habibe Anenemiz izin vermezseniz sizi Rasullah ın örtüsünü kaldırıp sizi şikayet edecem demesi üzerine münafıklar cenazeyi bırakıp bir köşeye çekilmişlerdir. İkincisi Hz Osman EFENDİMİZ şehid edildiği günden itibaren müslüman cin taifesi üç gün üç gece ağlayıp feryad etmişlerdir. Üçüncüsü Şehid edilmesinin üçüncü günü münafıklar cenaze namazını kıldırmaya musade etmiştir bunun sebebi ise O gün gaibten "Osman'ın cenaze namazını kılıp na'şını defn edin Allah-u Teala ona Rahmet etti "sesinin işitilmesi idi. Dördüncüsü Hz Osman Efendimizin cenazesi defn için götürülürken önde kandil tutanlar cenazenin başının tabut tahtasına vurup tık tık etmesi üzerine tabutu taşıyanlar korkmuş bunun sebebi ise HZ Osman cenazesinde bulunmak için inen meleklerin kanatlarının titreşiminden hasıl olduğu anlaşılmıştır. KIRMIZI ile işaretlediğim yer Hz Osman Efendimizin defn edildiği Haş Kevkeb bostanının olduğu yerdir. Neden o zaman ki Cennet î bakiiye defn edilmemiştir? Münafıklar Bakiiye defn edilmiş olsa idi deşip çıkaracaklarını söylemişlerdir. YAVER İ RASULULLAH Aşk-ı Rasullullah