سفير الشخلوبه عرفه سليم

سفير الشخلوبه عرفه سليم Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from سفير الشخلوبه عرفه سليم, الشخلوبه سيدي سالم, Kafr el Sheikh.

يامن دخلت صفحتي صل علي الحبيب قدوتي♥️
منظم رحلات الشخلوبه والبرلس
صاحب فكرة تنظيم رحلات اليوم الواحد
في الشخلوبه. ابوحسن
♥️ semo♥️Aileen♥️Hassan♥️

استغاثه عاجله للسيدرئيس الجمهوريه AbdelFattah Elsisi - عبد الفتاح السيسي والسيدرئيس رئاسة مجلس الوزراء المصري الدكتور مص...
03/05/2026

استغاثه عاجله للسيدرئيس الجمهوريه AbdelFattah Elsisi - عبد الفتاح السيسي والسيدرئيس رئاسة مجلس الوزراء المصري الدكتور مصطفي مدبولي
*السيد الأستاذ الدكتور / وزارة الصحة والسكان المصرية
*معالي الوزير خالد عبدالغفار*
تحية طيبة واحتراماً وتقديراً لجهودكم،،

*الموضوع: استغاثة وشكوى عاجلة ضد إدارة مستشفى كفر الشيخ العام للإهمال الطبي الجسيم والتشهير*

أتقدم لمعاليكم أنا المواطن / عرفة محمد محمد سليم
العنوان: مركز سيدي سالم - محافظة كفر الشيخ
قرية الشخلوبه

*استغيث بكم بعد الله عز وجل* مما تعرضت له من إهمال طبي جسيم وتشخيص خاطئ وتشهير متعمد وتعدي على حقوقي كمريض داخل مستشفى كفر الشيخ العام، مما كاد أن يودي بحياتي.

*أولاً: وقائع الإهمال الطبي*

1. بتاريخ الأربعاء الماضي 22/4/2026، توجهت إلى طوارئ مستشفى كفر الشيخ العام وأنا في حالة إعياء شديد وأصرخ من ألم البطن والمعدة. قام طبيب الطوارئ بالكشف وصرف محاليل ومسكنات، وأمر بخروجي بدعوى "معندكش حاجة" رغم عدم تحسني واستمرار الألم.

2. عدت لمنزلي وزاد الألم، فتوجهت لطبيب باطنة خاص بسيدي سالم والذي طلب أشعة وتحاليل وحولني للمستشفى العام لعمل منظار معدة. كنت ما زلت أصرخ من الألم رغم المسكنات، حتى أن الطبيب الخاص كتب لي حقنة "نالوفين" بروشتة مختومة لتخفيف الألم لحين وصولي للمستشفى.

3. عند عودتي للمستشفى العام لليوم الثالث، رفض الطبيب المناوب علاجي وأمر بمغادرتي مرة أخرى. وبعد استغاثتي بغرفة عمليات المحافظة وطوارئ الصحة دون استجابة، اضطررت أنا وزوجتي لتصوير فيديو استغاثة من داخل المستشفى.

4. بعد انتشار الفيديو، تم الكشف علي وتشخيصي خطأً بوجود "حصوة بالحالب" وصرف علاج لمدة 10 أيام، تناولته 5 أيام دون أي تحسن بل زاد الألم.

5. توجهت للمستشفى مرة أخرى وقابلت مكتب المدير د. حسين عبدالرازق. خرج وكيل المدير د. شاكر وأرسل معي فرد أمن لعمل أشعة بطن، إلا أننا فوجئنا بقوة من الشرطة تمنعنا من عمل الأشعة، وتم التحقيق معي وزوجتي ووالدي البالغ 70 عاماً بنقطة شرطة المستشفى، وتم طردنا وتهديدنا باستدعاء الأمن الوطني إذا لم نغادر.

6. بسبب طردي ومنعي من العلاج، اضطررت للاستدانة والكشف عند أطباء خاصين. أثبت طبيب المسالك بالأشعة المقطعية عدم وجود أي حصوات، وأمر بإيقاف علاج المسالك فوراً.

7. بعد انتشار فيديوهات الاستغاثة، تواصلت معي مديرية الصحة وتم تحويلي لمركز أبحاث الكبد بكفر الشيخ، حيث تم عمل منظار معدة بتاريخ الأربعاء 29/4/2026، وتبين إصابتي بـ:
- فتق حجابي من الدرجة الرابعة Hill's Grade IV
- التهاب مريء ارتجاعي من الدرجة C
- التهاب معدة تآكلي منتشر
- التهاب الاثني عشر
وتم أخذ عينة للفحص النسيجي، وتحديد موعد للمتابعة بعد 10 أيام لاحتمالية التدخل الجراحي.

*ثانياً: واقعة التشهير والإساءة*

قامت الدكتورة / هند سعد، وكيل مدير المستشفى، بالتعليق على صفحتي الشخصية أمام العامة واتهامي كذباً بأنني "مدمن وأعاني من مرض الإيدز وأني حضرت للمستشفى للحصول على حقنة مخدر". وهذا لم يحدث مطلقاً، ويعد تشهيراً متعمداً وسباً وقذفاً وتشويهاً لسمعتي، ولدي سكرينات تثبت ذلك.

*ثالثاً: المستندات الدالة على صحة أقوالي*

أمتلك كافة المستندات التي تثبت الواقعة، وهي:
1. تقارير التحويل من الطبيب الخاص.
2. روشتة مختومة بعقار نالوفين.
3. تذكرة الأشعة التي مُنعت من إجرائها.
4. فيديوهات الاستغاثة من داخل المستشفى.
5. تقرير الأشعة المقطعية الذي ينفي وجود حصوات.
6. تقرير منظار المعدة الصادر من مركز أبحاث الكبد بكفر الشيخ بتاريخ 29/4/2026.
7. سكرينات بتعليقات الدكتورة هند سعد المسيئة.

*لذلك ألتمس من معاليكم:*

1. *فتح تحقيق عاجل وشامل* مع إدارة مستشفى كفر الشيخ العام، وكل من: مدير المستشفى د. حسين عبدالرازق، ووكيله د. شاكر، والدكتورة هند سعد، وأطباء الطوارئ المناوبين في تواريخ الواقعة.
2. *محاسبة كل من تسبب في الإهمال* الذي كاد أن يودي بحياتي، ومنعي من تلقي الخدمة الطبية، والتشخيص الخاطئ.
3. *اتخاذ الإجراء القانوني ضد الدكتورة هند سعد* لواقعة التشهير والسب والقذف.
4. *التحقيق في شبهة الفساد المالي والإداري* بالمستشفى، وتحويل المتورطين للنيابة العامة والإدارية.
5. *توفير الرعاية الصحية اللازمة لي* على نفقة الدولة نظراً لخطورة حالتي وتدهورها بسبب الإهمال.
6. *رد اعتباري* بعد ما تعرضت له من تشويه سمعة.

أضع الأمر بين يديكم وأنتم أهل للعدل ونصرة المظلوم. وأنا على أتم الاستعداد للمثول أمام أي جهة تحقيق وتقديم كافة الأدلة والشهود.

حفظكم الله لمصر وللمواطن الفقير.

وتفضلوا بقبول فائق الاحترام والتقدير،،

مقدمه لسيادتكم
المواطن / عرفة محمد محمد سليم
التوقيع: ........عرفه محمد محمد سليم.........
التاريخ: 2/5/2026

--

03/05/2026

استغاثه للسيد وزير الصحه الحقيقه كامله هنا عشان تعرفو الحقيقه كل ما يثبت صحة كلامي هنا ف الفيديو اتمنا تسمعوالفيديو للآخر وزارة الصحة والسكان المصرية

استغاثه عاجله *السيد الأستاذ الدكتور / وزير الصحة والسكان*  *معالي الوزير خالد عبدالغفار*  تحية طيبة واحتراماً وتقديراً ...
02/05/2026

استغاثه عاجله
*السيد الأستاذ الدكتور / وزير الصحة والسكان*
*معالي الوزير خالد عبدالغفار*
تحية طيبة واحتراماً وتقديراً لجهودكم،،

*الموضوع: استغاثة وشكوى عاجلة ضد إدارة مستشفى كفر الشيخ العام للإهمال الطبي الجسيم والتشهير*

أتقدم لمعاليكم أنا المواطن / عرفة محمد محمد سليم
العنوان: مركز سيدي سالم - محافظة كفر الشيخ
قرية الشخلوبه

*استغيث بكم بعد الله عز وجل* مما تعرضت له من إهمال طبي جسيم وتشخيص خاطئ وتشهير متعمد وتعدي على حقوقي كمريض داخل مستشفى كفر الشيخ العام، مما كاد أن يودي بحياتي.

*أولاً: وقائع الإهمال الطبي*

1. بتاريخ الأربعاء الماضي 22/4/2026، توجهت إلى طوارئ مستشفى كفر الشيخ العام وأنا في حالة إعياء شديد وأصرخ من ألم البطن والمعدة. قام طبيب الطوارئ بالكشف وصرف محاليل ومسكنات، وأمر بخروجي بدعوى "معندكش حاجة" رغم عدم تحسني واستمرار الألم.

2. عدت لمنزلي وزاد الألم، فتوجهت لطبيب باطنة خاص بسيدي سالم والذي طلب أشعة وتحاليل وحولني للمستشفى العام لعمل منظار معدة. كنت ما زلت أصرخ من الألم رغم المسكنات، حتى أن الطبيب الخاص كتب لي حقنة "نالوفين" بروشتة مختومة لتخفيف الألم لحين وصولي للمستشفى.

3. عند عودتي للمستشفى العام لليوم الثالث، رفض الطبيب المناوب علاجي وأمر بمغادرتي مرة أخرى. وبعد استغاثتي بغرفة عمليات المحافظة وطوارئ الصحة دون استجابة، اضطررت أنا وزوجتي لتصوير فيديو استغاثة من داخل المستشفى.

4. بعد انتشار الفيديو، تم الكشف علي وتشخيصي خطأً بوجود "حصوة بالحالب" وصرف علاج لمدة 10 أيام، تناولته 5 أيام دون أي تحسن بل زاد الألم.

5. توجهت للمستشفى مرة أخرى وقابلت مكتب المدير د. حسين عبدالرازق. خرج وكيل المدير د. شاكر وأرسل معي فرد أمن لعمل أشعة بطن، إلا أننا فوجئنا بقوة من الشرطة تمنعنا من عمل الأشعة، وتم التحقيق معي وزوجتي ووالدي البالغ 70 عاماً بنقطة شرطة المستشفى، وتم طردنا وتهديدنا باستدعاء الأمن الوطني إذا لم نغادر.

6. بسبب طردي ومنعي من العلاج، اضطررت للاستدانة والكشف عند أطباء خاصين. أثبت طبيب المسالك بالأشعة المقطعية عدم وجود أي حصوات، وأمر بإيقاف علاج المسالك فوراً.

7. بعد انتشار فيديوهات الاستغاثة، تواصلت معي مديرية الصحة وتم تحويلي لمركز أبحاث الكبد بكفر الشيخ، حيث تم عمل منظار معدة بتاريخ الأربعاء 29/4/2026، وتبين إصابتي بـ:
- فتق حجابي من الدرجة الرابعة Hill's Grade IV
- التهاب مريء ارتجاعي من الدرجة C
- التهاب معدة تآكلي منتشر
- التهاب الاثني عشر
وتم أخذ عينة للفحص النسيجي، وتحديد موعد للمتابعة بعد 10 أيام لاحتمالية التدخل الجراحي.

*ثانياً: واقعة التشهير والإساءة*

قامت الدكتورة / هند سعد، وكيل مدير المستشفى، بالتعليق على صفحتي الشخصية أمام العامة واتهامي كذباً بأنني "مدمن وأعاني من مرض الإيدز وأني حضرت للمستشفى للحصول على حقنة مخدر". وهذا لم يحدث مطلقاً، ويعد تشهيراً متعمداً وسباً وقذفاً وتشويهاً لسمعتي، ولدي سكرينات تثبت ذلك.

*ثالثاً: المستندات الدالة على صحة أقوالي*

أمتلك كافة المستندات التي تثبت الواقعة، وهي:
1. تقارير التحويل من الطبيب الخاص.
2. روشتة مختومة بعقار نالوفين.
3. تذكرة الأشعة التي مُنعت من إجرائها.
4. فيديوهات الاستغاثة من داخل المستشفى.
5. تقرير الأشعة المقطعية الذي ينفي وجود حصوات.
6. تقرير منظار المعدة الصادر من مركز أبحاث الكبد بكفر الشيخ بتاريخ 29/4/2026.
7. سكرينات بتعليقات الدكتورة هند سعد المسيئة.

*لذلك ألتمس من معاليكم:*

1. *فتح تحقيق عاجل وشامل* مع إدارة مستشفى كفر الشيخ العام، وكل من: مدير المستشفى د. حسين عبدالرازق، ووكيله د. شاكر، والدكتورة هند سعد، وأطباء الطوارئ المناوبين في تواريخ الواقعة.
2. *محاسبة كل من تسبب في الإهمال* الذي كاد أن يودي بحياتي، ومنعي من تلقي الخدمة الطبية، والتشخيص الخاطئ.
3. *اتخاذ الإجراء القانوني ضد الدكتورة هند سعد* لواقعة التشهير والسب والقذف.
4. *التحقيق في شبهة الفساد المالي والإداري* بالمستشفى، وتحويل المتورطين للنيابة العامة والإدارية.
5. *توفير الرعاية الصحية اللازمة لي* على نفقة الدولة نظراً لخطورة حالتي وتدهورها بسبب الإهمال.
6. *رد اعتباري* بعد ما تعرضت له من تشويه سمعة.

أضع الأمر بين يديكم وأنتم أهل للعدل ونصرة المظلوم. وأنا على أتم الاستعداد للمثول أمام أي جهة تحقيق وتقديم كافة الأدلة والشهود.

حفظكم الله لمصر وللمواطن الفقير.

وتفضلوا بقبول فائق الاحترام والتقدير،،

مقدمه لسيادتكم
المواطن / عرفة محمد محمد سليم
التوقيع: ........عرفه محمد محمد سليم.........
التاريخ: 2/5/2026

--

دي ترجمة التقرير بالعربي عشان الناس اللي بتتهم عرفه اتهامات باطلة وبيقولو كلام باطل ف حقه احنا مش بنعمل كده عشان عايزين ...
01/05/2026

دي ترجمة التقرير بالعربي عشان الناس اللي بتتهم عرفه اتهامات باطلة وبيقولو كلام باطل ف حقه احنا مش بنعمل كده عشان عايزين فلوس من حد ربنا مايحوجنا لحد
ولا يلزمنا فلوس من حد احنا بنعمل كده عشان نجيب حق عرفه من الإهمال اللي شافه ف مستشفي كفر الشيخ
مش اكتر ولا اقل ومش عايزين حاجه من حد ربنا وحده عالم بالحقيقه وربنا وحده هيظهر الحقيقه وباذن الله احنا عملنا محضر رسمي ضد المستشفي والمدير والطاقم الطبي
وحسبي الله ونعم الوكيل في كل اللي بيتهم جوزي اتهام باطل

30/04/2026

مفيش دكتور شاف تقرير المنظار الا وقال الموضوع
صعب وكبير مش صغير وخطر ف نفس الوقت
الموضوع طلع فيه حياه او موت وربنا يسترها من عنده كل اللي طلبينه منكم ادعو ل عرفه كتير من جوه قلوبكم دعوه صادقه خالصه لوجه الله ارجوكم عرفه محتاج عمليه هتكلف مبلغ كبيرررر جدا وربنا وحده عالم بالحال احنا محتاجين منكم الدعاء عسي أن يتقبل الله منكم الدعاء
ويشفيه بدون عمليات

29/04/2026

استغاثه ل السيد رئيس الجمهوريه وحقوق الإنسان المصريه والسيد وزير العدل والنائب العام ووزير الداخليه بستغيث بيكم مستشفي كفرالشيخ العام دمرتني وعرضت حياتي للخطر بسبب الإهمال الطبي وعدم الاهتمام

اولا ياجماعه انا مرات عرفه سليم مش عرفه هو طبعا تعبان وربنا اللي عالم بيه بس انا قولت ارد علي بعض المرضى النفسيين اللي ك...
29/04/2026

اولا ياجماعه انا مرات عرفه سليم مش عرفه هو طبعا تعبان وربنا اللي عالم بيه بس انا قولت ارد علي بعض المرضى النفسيين اللي كانو بيقولو أنه عامل شو وان مفيش احسن من مدير المستشفي العام ..
هبدا كلامي ب حسبي الله ونعم الوكيل ف د حسين مدير المستشفي العام والأستاذة اللي دخلت تقول أن عرفه كان عايز حقن مخدره فقط وف كل دكتور شاف حالته وكان غبي ومعرفش يشخصها صح.
عرفه عنده انفتاء ف الحجاب الحاجز ف المعده و خده عينه من بطنه لتحليل لتأكد من عدم وجود ورم ف المعده غير الارتجاع والتهباات الحاده ف المعده
وأنه هيتحول ل عمل عمليات جراحيه خلال الفتره الجايه يعد ظهور النتيجه

هذا هو من جعله يصرخ
ووصف صرخاته بعض المرضي النفسيين أنها افوره والبعض الآخر أنه يريد تعاطي المخدر

وشخص تعبه بعض الأطباء اللي مش عارفه هما خدو المهنه ازاي أنه مغص كلوي أو حصوي

ولأننا اتخذنا الاجراءت القانونيه عشان ناخد حق عرفه اللي فضل ياخد علاج غلط اسبوع ويروح يعيط لهم كل يوم ويمشوه ويستلف فلوس ويجري عشان يخف ويربي عياله ورفع فديو لوزاره الصحه يلحق نفسه ف اتهدد ب الأمن الوطني ياخد ابوه اللي مسن عشان مربي دقنه
وجت استاذه مديره مكتب مدير المستشفي العام تقول إنه كان عايز مخدر جدول وهيا ربنا يبتليها ف اعز ما تملك زي ما قالت عليه ماليس فيه
واللي ف الصوره ده تقرير منظار اليوم الذي يثبت صحه كلامي وكلام الغلبان اللي حاليا بيموت ولا نافع مسكن ولا حتي مخدر معاه

واخيرا اللي الناس المحترمه اللي دعت ل عرفه بشكركم شكرا جزيلا
وبشكر دكتور صلاح زغلول ودكتور ياسين مدير معهد الكبد بكفر الشيخ لأن لولاهم بعد ربنا مكناش عرفنا تعب عرفه الاساسي الاصلي
ودعواتكم ل عرفه ب الشفاء العاجل

التقرير اهو اعرضوه يا مرضي ع دكاتره تبعكم عشان تتاكدو وحسبي الله ونعم الوكيل

29/04/2026

عرفه داخل دلوقتي غرفة العمليات يعمل استكشاف بالمنظارلمعرفة سبب التعب دعواتكم

رنت عليا بنفسها ولا علقت ولاظهرت وسط الناس رنت وقالت طلباتك ايه شوف انت محتاج ايه واناهنفذهرفعت من روحي المعنويه وجبر بخ...
28/04/2026

رنت عليا بنفسها ولا علقت ولاظهرت وسط الناس
رنت وقالت طلباتك ايه شوف انت محتاج ايه واناهنفذه
رفعت من روحي المعنويه وجبر بخاطري بدون مقابل
وقدمت المساعده واتواصلت مع الجهات المختصه لعمل اللازم

بشكرك شكرا جزيلا الله يرحم آبوكي كان اسد ابن اسد بيخدم الناس حتي لو مش ف دايرته رفعت الشريف لسه عايش مماتش بيخدم الناس حتي لو ميعرفهاش
شكرا النائبة رانيا رفعت شريف

28/04/2026

شكرا وزير الصحه علي الاستجابه شكرا مديرة الصحه بكفرالشيخ شكرا الدكتور المحترم صلاح زغلول شكرا مدير مستشفي سيدي سالم الدكتور محمود هاشم شكرا نائب مدير سيدي سالم الدكتور أحمد شوقي شكرا للنائبه رانيا رفعت الشريف شكرا لكل المتابعين وغير المتابعين اللي بيهم
وصلت صوتي الف مليون شكر لكم جميعا

طلما لك رب اوع تخاف من العبد
28/04/2026

طلما لك رب اوع تخاف من العبد

اليوم قام مدير مستشفي كفرالشيخ العام الدكتور حسين بطرد عرفه من المستشفي وعدم دخوله وطلبلنا الامنوهددنا أننا لو ممشناش هي...
27/04/2026

اليوم قام مدير مستشفي كفرالشيخ العام الدكتور حسين بطرد عرفه من المستشفي وعدم دخوله وطلبلنا الامن
وهددنا أننا لو ممشناش هيطلبلنا الأمن الوطني وبالفعل قامو بطردنا ومنعونا من الكشف بالعافيه ورجعنا سيدي سالم تاني عيادة خاص وروحنا ل3دكاتره
لحددلوقتي
و الكارثه الكبري أنهم كانو بيدوني علاج غلط بقالي اسبوع
وشخصو حالتي غلط

انا اتبهدلت وطردوني ومدونيش حقي كل ده عشان نشرنا فيديو نستعيث بوزير الصحه وبنطلب حقنا

والان هنتابع كشفات وعلاج ف عيادات خاصه لاننا متهددين لو روحنا هناك الأمن الوطني هياخدنا انا واي حد معايا

قولولنا نتصرف ازاي ونعمل ايه لأننا اتبهدلنا واتمسح بكرمتنا الأرض عشان عايزين نتعالج

وللعم معانا كل ما يثبت صحة كلامنا

حتي تذكرة الاشعه اللي انطلبت النهارده ومنعوني من عميلاها معايا ومستعد اشرح اللي حصل معايا ف فيديو تفصيلي من اول يوم روحت هناك لحد النهارده بالادله
اللي نعرفه أن الأمن والوطني والحكومه رجاله محترمه نتحاما فيهم مش نتهدد بيهم والي الله المشتكي

اقسم بالله اللي أجبرني اروح مستشفيات حكومي اني راجل فقير علي قد حالي ويدوب الواحد مكفي بيته وعياله بالعافيه معيش الف ولا الفين ولا عشره عشان اعالج نفسي ف مستشفي خاص محدش عارف ظروف حد يا جدعان
اناعندي هموم تانيه وأزمات تانيه ومحدش يعرف الناس فيها ايه كل واحد جواه اللي مكفيه

لو ربنا كان جعلني غني ومديني المال فعلا مكنتش هستخسر ف نفسي كشف وعلاج ف أنضف مستشفي ف مصر
بس نعمل ايه العين بصيره والايد قصيره

انا بقولكم كده عشان محدش يقول مكشفتش برا ليه لم انت تعبان قولتلكم محدش يعرف ظروف حد

اما بالنسبه لطردنا اليوم والله والله حصل وماكشفت
وخوفي علي بهدلة ابويا هو اللي سكتني ومشاني

انا ما اذنبتش انا طالبت بحقي لم لقيتهم بهدلوني واهملوني والآخر التشخيص غلط والعلاج غلط

طب ممكن حد يسالني انت ليه مصورتش اول يوم وصورت اليوم التاني والتالت هقولكم لأنهم اول يوم دخلوني طوارئ وادوني مسكنات وكنت ارتحت بس لم تعبت روحت مرتين زاي عدمهم قررت اصور وانقذ نفسي من الإهمال ربنا يكفيكم شر الالم والوجع والوحوجه للناس

واللي خلاني امشي واسكت وارضا باللي حصل
خفت علي بهدلة ابويا راجل 70سنه لم الأمن ياخده دي مشكله بالنسبه ليا ده اللي سكتني مسكتش خوف علي نفسي لا والله علي اللي كانو معايا

أقسم بالله العلي العظيم كل كلمه قولتها حصلت فعلا ولارياء ولا كذب ولا نفاق أقسمت بالله هذا حصل

Address

الشخلوبه سيدي سالم
Kafr El Sheikh

Telephone

+201020451391

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when سفير الشخلوبه عرفه سليم posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to سفير الشخلوبه عرفه سليم:

Share