31/12/2015
ישראל מכונה היום מדינת ההייטק .
פעם היינו ארץ התפוזים כי היצוא הגדול ביותר שלנו היה מיכלים קטנים בצבע כתום המלאים במיץ מתוק.
ארץ מדברית שחסר בה הכול , בייחוד מים , עסקה ביצוא המשאב החסר ביותר שלה .
כיום אנו מתגאים ביצוא הייטק , שהוא בעצם יצוא רעיונות (מוחות).
במבט לאחור אולי יצוא של מים כתומים מהמדבר למדינות אירופה המפותחות לא היה רעיון הכי טוב.
ובמבט נוסף לאחור אולי מדינה כל-כך קטנה, מבחינת מספר תושבים ומוחות , לא צריכה לייצא את המשאב היחיד שלה.