27/05/2026
מסע ביוון
האלים התחרו על ליבם של בני האדם,
פוסידון אל הים האדיר והחזק, אחד משלושת אלי הפנתיאון העליון, לצד אחיו האדס מלך טרטרוס (השאול וממלכת המתים), ואחיו זיאוס מלך האלים והשמים - מחזיק הברק. הוא פוסידון, היה אל הים האדיר, האחראי על הים, סערותיו ושגיונותיו. אז פוסידון הזה התחרה עם האלה אתנה, אלת החוכמה והקרבות, אלת המחשבה שנולדה מראשו של זיאוס, על ליבם של בני האדם.
פוסידון היכה בקילשונו בסלע ופרצו ממנו שטף של מים גועשים, בני האדם התפעלו, אך הם היו מי ים מלוחים, שלא צלחו לחקלאות ולא צלחו לשתיה.
בני האדם חזרו לזירה לראות האם מתנתה של אתנה תהיה טובה יותר. אתנה נתנה לבני האדם את עץ הזית שחי כמעט לעולם, נותן פרי, ונותן שמן, שמן שמספק אוכל ובריאות, ואור למנורות והעץ עצמו, חזק וטוב לבניה והסקה.
בני האדם בחרו במתנתה של אתנה החכמה, הקימו לכבודה את הפרתנון - המקדש לאתנה על האקרופוליס וקבעו את שם עירם כשמה, אתונה.
האל פוסידון נקם ונקמתו היתה נוראה, ראשית בקלשונו, העיף גושי סלע ענקיים שרסיסיהם ושבריהם, מילאו את הים האיגאי ויצרו את כל איי יוון ושנית, הוא אנס באכזריות את הכוהנת הכי יפה והכי טובה של אתנה במקדשה, ואתנה שלא יכולה היתה להשתוות לכוחו של פוסידון, הטילה על מדוזה את הקללה הנוראה של שיער נחשים ועיניים שכל מי שמביט בהן הופך לאבן, כך שלא תיפגע יותר לעולם על ידי איש.
הגיע היום האחרון למסע, טיפסנו למרומי האולימפוס באתונה וחווינו תחושה של התעלות, אני עומד ליד מקדש בן 3000 שנים, מקדש שעד כה, ראיתי רק בתמונות ובשיעורי תולדות האומנות.
הר שלם שכולו מלא במקדשים שחלקם ניצבים בקושי על תילם, אבל עדיין עומדים, ובהם נולדה לראשונה ההשראה של בני האדם להומניות, לשים את האדם במרכז. לראשונה בהיסטוריה, נולד סיפור שהאלים מתחרים על לב בני האדם ולא להיפך, המקום שממנו התפתחה לבסוף החשיבה הליברלית שהאדם הוא מרכז היקום והקיום ולא האל.
גם ובנוסף, עבר בי שמץ של מחשבה של; מעניין אם המקדש שלנו עדיין היה עומד על תילו... מעניין איך היה נראה ומה היו סדר הדברים בעולם היום אם כן... אבל זה רק שמץ של מחשבה, כי אין מה לחשוב על מה היה אילו.... זה בזבוז זמן, אין לשנות את העבר, רק את העתיד ולחיות רק את הכאן ועכשיו,
כי עכשיו אנחנו, בני האדם, תורנו להיות אלו שבמרכז....
היום היה ארוך אבל כל דבר טוב סופו להסתיים וגם המסע הזה הסתיים.
תודה שהשתתפתם וקראתם ודמיינתם...
להתראות במסעות הבאים❣️
בתמונות: מבחר תמונות מהפנתיאון ולפנתיאון והצלמת המוכשרת היא לימור כהן