28/09/2021
שלושה וחצי ימים על שביל הגולן מהחרמון לחורבת פרג'.
את ההליכה תכננו להתחיל ביום שישי מוקדם בבוקר, כך שאת הנסיעה לחרמון עשינו ביום חמישי בלילה, הגענו לחרמון והגשם הראשון ורוח עזה קידמו את פנינו, הקמנו את האהלים בנחישות והלכנו לישון, את ההליכה התחלנו כמתוכנן.
השביל מתחיל בחניון התחתון ליד הקופות להר, ירדנו בנחל גובתה לכיוון הישוב הדרוזי מג'דל שמס, הראות לאחר הגשם ברורה וחדה, המושב נווה אטי"ב , קלעת נמרוד ועמק החולה עד קריית שמונה פרוסים לפנינו. חצבים וסתווניות פורחים מבשרים את הסתיו. השביל עובר ברחוב הראשי של מג'דל שמס היישוב הגבוה ביותר בארץ (1230 מטר) ואנחנו שמחים לעצור לאכול ארוחת בוקר פיתה דרוזית ולבנה...(אמא של אנוואר פינקה אותנו) השביל ממשיך בתוך היישוב ועובר ליד "גבעת הצעקות" בסמוך לגבול עם סוריה ומשם לשטח החקלאי בבקעת יעפורי. מטעי תפוחים, דובדבנים ובוסתנים לאורך הדרך, "שומרות" אותם בנו החקלאים במטעים משוות לטיול אווירת טיול בכפר שוויצרי. ברכת רם אגם טבעי יפה שניזון ממעיינות בקרקעית, מסביב לאגם מטעים וחדרי אירוח המשקיפים לנוף... ממשיכים, חוצים את כביש 98 ליער אודם, יער יפיפה של חורש ים תיכוני עצי אלון מצוי ואלון התולע, שריד ליער שכיסה את כל צפון רמת הגולן. השביל ממשיך ועובר בהר אודם הר געש כבוי, ויורד לכיוון הקיבוץ אל רום, בדרך חורשת ארזים מרשימה. השביל ממשיך ועובר בין קיבוצים, שדות ומטעים חקלאיים, שמורות טבע, מעיינות ושרידי כפרים שבחלקם גרו עד מלחמת ששת הימים, על תילים געשיים שבעבר היו פעילים. ממקומם ניתן להשקיף על נופים מרשימים ב 360 מעלות סביב ולראות את הגליל העליון, עמק החולה, החרמון סוריה והכנרת.