09/05/2026
יש סיפורים שפשוט צריך לעצור רגע ולקרוא.
לבנת מקיבוץ דביר היא אחת היזמיות המקומיות שמזכירות לנו כמה כוח יש לחוויה קטנה, אישית ומתוקה — כשהיא מגיעה עם לב גדול.
מוזמנים לקרוא, לפרגן ולהכיר מקרוב את אחת החוויות המרגשות שנולדות כאן אצלנו בתיירות הנגב הפורח 🍫❤️
"תכף נכנסים לעזה. לחלק מהם זו החוויה האחרונה." לבנת העמיסה את כל הסטודיו שלה על אוטו השוקולד ונסעה לנחל עוז. מה שקרה שם לא תאמינו
הטלפון צלצל. חברה בצד השני. הקול שלה היה רועד.
"לבנת. יש גדוד של גולני בנחל עוז. הם נכנסים לעזה הלילה. לחלק מהחיילים האלה זו עלולה להיות החוויה האחרונה לפני שייכנסו פנימה. את רוצה לבוא לעשות להם סדנת שוקולד?"
לבנת שתקה שנייה. שנייה אחת. ובשנייה הזו עברו לה בראש פניהם של בנים בגיל של הילדים שלה. בנים שעוד שעות יסתכלו לאמא בעיניים בטלפון לפני שיכנסו. בנים שיכולים לא לחזור.
לא שאלה מתי. לא שאלה כמה. לא שאלה מי משלם.
"אני באה."
תוך שעה כל הסטודיו שלה היה על אוטו השוקולד. מערבלים. תבניות. שוקולד אמיתי איכותי. סינרים. הכל. נסעה דרומה כמו שדים.
ועכשיו דמיינו את הרגע הזה.
מוצב בנחל עוז. שעות לפני שהגדוד נכנס לעזה. לוחמי גולני חמושים מכף רגל ועד ראש. נשק אוטומטי. אפודים. מחסניות. עיניים רציניות שראו דברים שילד בן 19 לא אמור לראות. כולם יודעים מה הולך לקרות בעוד כמה שעות. כולם יודעים שמישהו מהם אולי לא יחזור.
ופתאום מגיעה לבנת עם אוטו השוקולד מלא ציוד.
מקימה שולחנות. שופכת שוקולד. מפזרת תבניות. וקוראת ללוחמים: "יאללה חבר'ה, בואו תכינו שוקולד."
הם הסתכלו עליה כאילו השתגעה.
"שוקולד? אנחנו תכף נכנסים לעזה."
"בדיוק בגלל זה. בואו."
ולאט לאט. אחד אחד. הלוחמים הקשוחים האלה הניחו את הנשק בצד. שמו סינרים. ועמדו מסביב לשולחן.
ואני נשבעת לכם. לרגע אחד. רגע אחד קסום. הם לא היו חיילים. הם לא היו לוחמים שתכף נכנסים לקרב. הם היו ילדים. ילדים בני 19 ו-20 שמתלכלכים בשוקולד וצוחקים. שמטעימים אחד את השני. שמצלמים סלפי עם פנים מרוחות. שמתבדחים. שלרגע אחד שכחו איפה הם נמצאים ומה הולך לקרות.
לוחם אחד הסתכל על הידיים שלו המכוסות שוקולד ואמר: "אם יש משהו שיכול לעשות לנו מתוק לפני עזה זה השוקולד הזה."
לוחם אחר עמד בצד עם הטלפון על האוזן. דיבר עם החברה שלו. ופתאום שמתי לב שעיניו מלאות דמעות. אחר כך התברר שהחברה שלו כבר בפנים בעזה. וכרגע הם נפרדים. ועוד מעט הוא נכנס לאן שהיא בפנים. ובמקום לעמוד לבד עם הפחד הוא עמד עם סינר ועם שוקולד ועם חברים שצוחקים סביבו. וזה עזר לו לנשום.
לבנת ארזה בשקט. סידרה. ועזבה את המוצב. הגדוד נכנס לעזה כמה שעות אחרי. לא כולם חזרו.
ועוד סיפור אחד שאני חייבת לספר לכם. כי הוא מסביר מי לבנת באמת.
לפני כמה חודשים לבנת קיבלה טלפון מאישה זרה. אישה שלא הכירה. האישה אמרה לה משפט אחד: "יש גדוד שלם בלבנון. הם צריכים משהו מתוק. את יכולה לעזור?"
לבנת לא שאלה איזה גדוד. לא שאלה איפה בלבנון. לא ביקשה תמונה. לא ביקשה שם של מפקד. לא ביקשה תמורה.
ארזה שני ארגזים שלמים של שוקולדים שעבדה עליהם ימים. שלחה לכתובת שהאישה נתנה לה. וזהו.
עד היום היא לא יודעת למי היא שלחה. לא יודעת איזה גדוד קיבל. לא יודעת אם הלוחמים האלה חזרו או לא. אין לה תמונה של מישהו אוכל. אין לה תודה. אין לה כלום.
רק יודעת שאי שם בלבנון לוחמים אכלו שוקולד שלה. ושאולי. אולי. אחד מהם חייך.
זו לבנת. נותנת בלי לבקש. בלי לחפש קרדיט. בלי לחכות לתודה. כי כשגדוד צריך מתיקות לפני קרב, אתה לא שואל שאלות. אתה שולח.
ויש לה גם משהו שמרגש אותי בכל פעם מחדש. מחברת. מחברת פשוטה בכריכה רגילה שמונחת על השולחן בסוף כל סדנה. וכל מי שמשתתף יכול לכתוב בה מה הרגיש.
תקראו מה זוג כתב בה לפני חודש:
"באנו לסדנה אחרי שכמעט התגרשנו. שלוש שנים שלא הסתכלנו אחד על השני באמת. שלוש שנים של ויכוחים על הילדים, על העבודה, על כל דבר. באנו לסדנה כי חברה אמרה 'תנסו לפני שאתם נפרדים.' עמדנו עם סינרים ושוקולד והתחלנו לעבוד יחד. ופתאום הוא צחק על משהו שאמרתי. צחק. צחק אמיתי. הראשון מזה שלוש שנים. ובסוף הסדנה הסתכלנו אחד על השני וזכרנו למה התחתנו. תודה לבנת. הצלת לנו את הנישואים. – נורית ויובל"
הזוג חזר אליה אחרי חצי שנה והגיע לעוד סדנה. כי עכשיו זה הטקס שלהם.
זו לבנת. אישה אחת מקיבוץ דביר. שהפכה את השוקולד שלה למשהו הרבה יותר גדול ממתיקות. הפכה אותו לרגעים שאנשים זוכרים כל החיים. שלוחמים זוכרים לפני קרב. שזוגות זוכרים אחרי שכמעט נפרדו.
ואני אומרת לכם בכל הלב שלי. אם אתם יכולים לתת לאישה הזאת רגע של הוקרה והערכה אחרי כל מה שהיא נותנת – זה המעט שאנחנו יכולים לעשות. אפשר לתמוך בעשיית החסד שלה, ולהזמין את הקסם הזה גם אליכם כדי להפיץ את הטוב הזה הלאה:
🍫 לצוותי מילואים ויחידות – שחייבים רגע של שקט, צחוק ומתיקות ביחד, כדי לעבד את כל מה שעברתם.
🍫 לצוותים בעבודה – שרוצים לעבור חוויה שמחברת את הלבבות, הרבה מעבר לעוד "יום גיבוש" (יש סבסוד דרך תוכנית עמי"ת של משרד הביטחון).
🍫 לכל מי שרוצה להעניק רגע טהור ובלתי נשכח של ביחד – עם שוקולד שנעשה בעבודת יד ועם המון נשמה.
📍 לבנת מארחת באהבה בסטודיו שלה בקיבוץ דביר, או מגיעה עד אליכם עם "אוטו השוקולד" שלה.
📲 אפשר לשלוח לה הודעה, להזמין סדנה, או סתם לכתוב לה מילה טובה בוואטסאפ: 054-675-5137
לבנת לא רק מכינה שוקולד. היא מכינה רגעים. רגעים של חיוך. של שלווה. של חברה. של זיכרון. של חיים.
ואם לוחמי גולני שמו סינר ומצאו רגע של מתיקות לפני שנכנסו לגיהינום – גם לכם מגיע הרגע הזה.
תנו לייק של אהבה, שתפו בכל קבוצה אפשרית כדי שנחזיר ללבנת קצת מכל הטוב שהיא עושה, והצטרפו לקהילה הכי אוהבת בישראל! ❤️🍫