01/04/2021
"לך, לך למדבר
הדרכים יובילו,
ליל טרם בא
לך, אחי, אל המדבר".
בעקבות השיר ירדנו למרחבי מדבר יהודה.
בדרך ביקרנו במוזיאון "השומרוני הטוב" , מוזיאון הפסיפסים היחיד בישראל. מרשים ומיוחד במינו, המשלב פסיפסים מבתי כנסת יהודיים ושומרוניים כמו גם מכנסיות קדומות.
המשכנו לתצפית מרהיבה אל עבר מנזר סנט ג'ורג' כדי לספר את סיפורה של הנזירות הנוצרית שפרחה במדבר במהלך התקופה הביזנטית.
טיפסנו למרומי שרידיה של מצודת קיפרוס, אותה בנה הורדוס לכבודה של אימו ואשר ממרומיה נשקפים נופי ערבות יריחו, מהערים העתיקות בעולם.
קאסר אל יהוד הוא המקום בו עפ"י המסורת חצו בני ישראל את הירדן בהנהגתו של יהושע, כדי לממש את חירותם, הרבה לפני שיוחנן המטביל הטביל במקום את ישוע. סיפרנו את סיפורו המרתק של המקום אל מול עמדת השמירה של החייל הירדני המנומנם.
פסלו המוזהב של אריה ידידותי קיבל את פנינו בכניסה לדיר חג'לה, מהמנזרים האורתודוכסים היפים ביותר בארץ.
משם שמנו פעמינו אל עבר מפעל האשלג הישן וגלריה מינוס 430 המיוחדת במינה.
התמונות הבאות מעידות, ולו במעט, על ההנאה הגדולה שחווינו במדבר.
תודה מיוחדת לבנימין לפיד על התמונות הנפלאות.