28/03/2022
לצלם או לא לצלם?
אז כמו כולם, ביקרתי בתערוכה של האמנית יאיוֹי קוּסאמה במוזיאון תל אביב.
זו תערוכה מרשימה ללא ספק, אך לא הצלחתי שלא לתהות איך היה לבקר בה לפני עידן הסמארטפונים והסלפים. בתערוכה מוצגים שלושה חללים קטנים בהם מוקצות לכל מבקר 30 שניות בלבד להתרשם, וכמובן לצלם. עשיתי ניסיון - בחלל אחד צילמתי, ובשניים האחרים הקדשתי את הזמן הקצר להתמסר לחוויה, בלי לתעד. המיצבים של קוסאמה נועדו לייצר חוויה, ולשמור את החוויה בזכרון היא דרך לא פחות טובה מאשר לשמור את החוויה בזכרון של הסמארטפון… לפחות בעיניי
😉