03/12/2025
שוב שדה התעופה…✈️
חושב שהגיע הזמן שתיק מלא במעילי חורף🧥, כפפות🧤 וכובעי צמר🧶, לא ייחשב תיק נוסף, לעלייה למטוס. מה אני אשם שבוינה קפוא☃️ ובארץ אנחנו עדיין בשיא הקיץ🥵?
ואכן, אין כמו תקופת חג המולד🎄, לטיול חורף באירופה.
ואיזה יעד יקרוץ לילדי המתבגר בן ה-16, שכל ילדותו שמע את בייבי מוצארט🎻, יותר מאשר ארץ הולדתו של המלחין הידוע?
סגירת מעגל מחויבת במציאות♻️
התוצאה- 5 ימים בעיר המלכותית, וינה👑
עיר של ארמונות🏰, ומבני הציבור המרשימים.
עיר של חנויות ובתי קפה🍰, של מסעדות מפוארות🍸 ואוכל רחוב בכל פינה.
עיר של מוסיקה קלאסית וגברים עם חליפות🎩, לצד אוניברסיטאות וצעירים היפיים🧛♀️ שממלאים את הרחובות.
וינה בתקופה הזאת מלאה בתיירים והאווירה ברחובות ובשווקים, של ציפייה.
ציפייה לחג הממשמש ובא ובעיקר, ציפייה לחורף הקשה, שתכף ימנע מאנשים לתור את העיר היפה והקלאסית הזאת.
העיר מתנהלת על מי מנוחות. אף אחד לא ממהר לשום מקום, ולכולם יש סבלנות לעמוד בתורים בלתי נגמרים.
תורים בכל מקום.
תורים לבתי קפה שווים, לחנויות שוקולד מיוחדות, לארמונות, למוזאונים השווים, ובעיקר.. לשירותים🚽 בשווקי חג המולד.
חברים יקרים- העסק הכי משתלם בתקופת החג, היא להעמיד שירותים כימיים בסמוך לשוק חג מולד, ומאמא קשוחה🧑🎄 שתאסוף יורו מכל מי שמעוניין להטיל אל מימיו.
כי מהו בעצם מהות שוק חג המולד למקומיים? לשתות הרבה יין חם, ולרוקן את השלפוחית, בשביל לשתות שוב יין חם.
לקחנו דירה נחמדה בסמוך לנאשמרקט. מרחק הליכה מרחוב הקניות, השוק והעיר העתיקה.
הרחובות בוינה מלאות קסם בתקופה הזאת, ולכן מיעטנו לנסוע בתחבורה ציבורית ותיירנו בה בעיקר ברגל (ממוצע 25,000 צעדים ביום)
עוברים בין השווקים, לאתרי התיירות בעיר העתיקה.
בין המסעדה של איל שני לבית הקפה CENTRAL העמוס.
בין חנויות הקונספט לבין פינות החמד שגיליתי בביקוריי הקודמים בעיר והשאירו בי זיכרון נעים.
וינה מרשימה מאוד, אך אותי הרשים בעיקר, מגוון האפשרויות בסופר השכונתי ועוד יותר עלות הפריטים הזולים שבו. הסופרים בוינה עדיין זולים ואטרקטיביים לרכישת שוקולדים ומזכרות.
בחיי, אם היתה לי אפשרות לעוד מזוודה, הייתי עושה את הקניות השבועיות בוינה וחוסך כמה מאות שקלים.
לגבי השווקים עצמם- האווירה נחמדה והמון רב (מדי) ממלא את המתחם המקושט והמואר באורות חג.
למרות זאת השווקים בוינה הינם אטרקציה תיירותית חסרי ייחוד ומסורת.
פחות אירוע נוצרי דתי. לא נשמעו מזמורי חג ומקהלות ילדים מזמרים.
לא נתקלנו בנגנים שמנעימים את אוזני המבקרים בנעימות חג (קצת בשוק ליד העירייה)
מלבד השוק בארמון שונברון, שהיה אטרקטיבי ונעים, מתחמי השוק מלאים בהמון דוכנים לממכר קישוטי חג ופריטים שאף אחד לא צריך, ומעט דוכני מזון.
ושכך המצב, התור לדוכני האוכל בלתי נגמר.
גם כך, דוכני האוכל מציגים מבחר דל של מוצרים, באיכות לא גבוהה ובמחירים מאוד גבוהים.
כבר ביום השני, הבנו שלשוק צריכים להגיע, על בטן מלאה, ואת הערב התחלנו בארוחה במסעדה מקומית.
עוד מיתוס שיש לנפץ על וינה- מבצעי סוף השנה.🛍️
חברים, אירופה מתייקרת ובהחלט נותנת פייט למחירים הגבוהים בארץ. 🔝
רחוב מריה הילפר עדיין רחוב חנויות מרשים עם מותגים שווים ואווירת קניות, אך המחירים לא אטרקטיביים כלל.
המלצות חמות ותובנות:
1. בית הקפה OBERLAA בכניסה לרחוב מריה הילפר. עם העוגות השוות והקפה האיכותי שלהם.
2. מותג הוופלים MANNER עם מגוון המוצרים האיכותי האינסופי שלהם. ישנה חנות מפעל בעיר העתיקה סמוך הקתדרלה, אך את הפריטים שווה לרכוש בסופר.
3. בביקור בעיר עם ילדים או עם בוגרים חובבי דגים כמו בני היקר, ביקור באקווריום בן 11 הקומות שווה ביקור. אל תפספסו את התצפית על גג המבנה ובית הקפה שלו.
4. לא לפספס את שוק הפשפשים והעתיקות בנאשמרקט ביום שבת בבוקר.
5. המים בברזים בוינה הם אשכרה מים מינרלים. אל תבזבזו כסף על בקבוקי שתיה. רק על יין חם.
6. וינה כבר לא של האוסטרים. השפה המדוברת ברחובות, בשווקים ובמסעדות הינה טורקית, או ערבית.
7. האוסטרים המקומיים דוחפים עגלות עם כלבים מפונפנים בתוכם, פחות ילדים.
זהו. עולים למטוס.
מברך על ההזדמנות לבלות 5 ימים איכותיים עם בני הצעיר. צחקנו כל כך הרבה ביחד.
עד הפעם הבאה זכרו שהחיים קצרים מדיי, הילדים גדלים במהירות וצריך לנצל כל רגע איתם.
Carpe Diem