11/12/2019
"INFO LENGKAP PASSPORT BERKUMPULAN UNTUK KELUAR NEGARA"
Ramai yg whatsapp abam beria-ria nk follow trip Krabi, Singapore, Ho Chi Minh. Ye laa, murah kann silap² lg murah dr bercuti dlm Malaysia.
(+) TAPI!
Selalu je mesti sangkut part abam ckp kena ada passport. Semua mcm ngeluhh. Ada yg tanya boleh pakai Border Pass (Passport Terhad) tak utk ke Krabi @ Singaporr? Alamakkk, memang tak bolehh laa korang. Sebabnya Krabi tu dah lebih had utk Border Pass, 4-5 jam perjalanan. Singapore pulak dah tak terima Border Pass sejak 2007 kalau tak silap abam.
(+) JANGAN LAA SEDIHH
So utk post kalini abam nak share sikit pasai PASSPORT GROUP. Sesuai sgt la utk korang yg nk ikot trip dgn kitorang ni. Lagipon memang jimat sangat.
(+) ADA BAIK, ADA BURUKNYA
Tapi ada la sikit kelemahan dia, dia valid utk sekali pakai je. Utk korang yg dah plan memang akn selalu pakai passport lepas² ni eloknya apply Passport Antarabangsa Malaysia terus lagi jimat utk masa jangka panjang 😊😊
Pastu lagi satu, tak semua negara terima Passport Group ni. Hanya sekitar Negara Asean *yg terpilih* sajaa.
(+) JGN TNY MACAM NI DAH
Harap2 lepas ni takde la yg tnya "Pakej ni termasuk passport ke?" . Untuk pengetahuan korang, memang takde satu agensi pon dlm dunia ni yg uruskan passport. Passport semua kena pegi buat sendiri tau?. huhuhu. Abam boleh terima kalau korang tny soalan tu utk pakej RM1999, tp kalau pakej RM135 korang tnya include passport ke tak....adoiiii....passport pon tak lepas RM135 tu.hahaha
*DOKUMEN PERJALANAN BERKUMPULAN BEWARNA HIJAU. ADA DI PENGHUJUNG INFO... BACKGROUND GBR INFO ADALAH PASSPORT MALAYSIA ANTARABANGSA
lebih info di Laman Imigresen Malaysia : http://goo.gl/UsxuaE