30/03/2024
Macam mane nak ke Air Terjun Ulu Kasar, setiu Terengganu ?
CONTACT je Operator yg jaga sini , Setiu Adventure Park Ulu Kasar www.wasap.my/601153317070/SAPuluKasar
Tarikh terdekat utk open Trip ke sini adalah
19 April ( Jumaat ) Dan 20 April ( sabtu )
( nak join Trip ni Sila wasap PIC program Fiza
www.wasap.my/60132926799/HikingRayaUK )
Boleh tgk tentative dulu deh π
Tentative Cadangan dayhike ulu kasar
7-8 berkumpul/ sarapan /
8.15 taklimat perjalanan, warming up
8.30 bergerak ke Kolam YB Viral ( 30 minit +- )
9-9.30 mandi , bergambar di Kolam YB Viral
9.45 bergerak ke Green Pool Ulu Kasar (+- 1 jam )
10.45 - 11.30 mandi Dan bergambar di Green pool Ulu Kasar
11.30 bergerak ke air Terjun Ulu Kasar ( 10 minit)
11.40- 12.00 bergambar di air terjun Ulu Kasar ( di Larang mandi kat sini )
12.00 bergerak ke blue Pool Ulu Kasar ( air terjun tingkat 4 ) +- 30 minit
12.30 mandi Dan bergambar di Blue Pool Ulu Kasar.. air dalam wajib pakai life jacket
1.00 bergerak naik ke air terjun tingkat 5.. +- 15 minit..
Lunch pack Dan bergambar..
2.30 ptg bergerak turun..
Di jangka Tiba di starting point jam 4.30/5ptg
Persiapan diri...
5.30 ptg program Tamat
Selain Dari Pakej air terjun Ulu Kasar, Setiu Adventure Park pun ade Tapak Campsite untuk sape2 yg minat Camping.. aktiviti2 rekreasi Macam Flying FOX , river Tubing, kayak , Kem survival , motor cub cross Dan kampung adventure ..
Yang mane nk buat Kem Pelajar.. team building.. family day atau Camp meet , Jemput r datang sini.. InsyaAllah sesuai utk korang
Yang mane nk adventure sket lagi.. boleh Naik ke gunung Sarut.. sama ada nk guide saje @ pakej Penuh siap makan ..semua kita ada
Boleh taip kat google " Lata Ulu Kasar " untuk Lokasi Dan gambar2 aktiviti kt sini ππ
Jemput datang setiu adventure park Ulu Kasar ramai2 deh π.. xnak hiking.. nk piknik je pun boleh .. sungai kt sini mesra kanak2 ππ
Kalau nak datang piknik saje pun boleh π
P/S: mane2 Gogo, travel agent, leader Event atau group yang nk buat aktiviti kt sini ..bleh pm Tepi .. nanti kite ejas harga Special π€