24/06/2026
Assalamualaikum...
Something to share...
Semalam ada owner homestay dari group homestay dm Qarl's cottage bertanya beberapa soalan.
- macam mana maintain bisnes sebab cottage jauh dari bandar
- ada buat review berbayar ke
- tiada buat iklan yg outstanding untuk tarik penyewa tapi tetap jadi pilihan untuk staycation.
Susah juga nak jawab, tapi secara jujur memang Qarl's cottage menjadi pilihan penyewa jika bercuti, berurusan di Bagan Datuk atas beberapa sebab MUNGKIN...
- tiada perasaan untuk bersaing dengan orang lain...bersaing dengan diri sendiri.
Sebenarnya bersaing dengan diri sendiri sangat rumit, banyak perkara perlu di ambil kira..The question Why? What?How? Selalu di ambil kira.
- Jangan anggap our place terbaik coz ada banyak tempat lain yg lebih baik, no doubt.
What to do..improve ..improve. and improve our place to attract new customers dan fikirkan kelainan dari tempat lain dan create our own SIGNATURE...
Bab iklan ni, penyewa yg pernah menginap banyak membantu memberi feedback dan promote kawan-kawan serta saudara mara walaupun kurang review di SOC MED. Review ikhlas dari penyewa yg pernah menginap di sini menjadikan QC di kenali walaupun cottage di kampung...di daerah BAGAN DATUK
Actually ada lagi ..maybe from next question pulak QC share the actions and outcomes.
# Qarl's cottage Bagan Datuk
# unik, beautiful, reasonable
# Muslim friendly
# the best healing place
# kampung vibes
JOM MENGINAP DI QARL'S COTTAGE
Whatsapp 0136280450
Adorable cottage di kampung