30/01/2023
Hari ni penerbangan MAS ada 2 departure. 1 masuk Madinah & 1 masuk Jeddah. Jadi ramai jemaah umrah di KLIA. Alhamdulillah. SOP terbaharu:
1. Jemaah kena beratur sendiri & check in bag sendiri.
2. Hanya bawa bag yang perlu kita check in (masuk kargo @ bag besar) ketika beratur. Bag kabin (bag kecil) boleh minta bantuan family yg hantar jaga. Trolley tak boleh bawa beratur sekali tau.
3. Bagi yang bawa power bank, pastikan power bank bersama anda & dibawa masuk kabin. Jangan letak dalam bag besar atau check in p**a ye.
4. Biasanya jemaah akan datang awal untuk berkumpul & taklimat. Kadang2 sampai ada 2 kali taklimat di airport. Jadi bagi family yang bawa ibu bapa (warga emas) atau anak kecil, pastikan anda dah siap bawa air minuman. Paling best bawa kerusi lipat.
5. Bahagikan masa untuk beratur check in, makan & solat. Tak mengapa datang awal, asalkan jangan datang lewat sebab nanti pasti tergesa - gesa.
Rancang & atur masa. Semoga semua tenang & berjalan lancar. Jika perlukan tips atau nak buat umrah private, boleh WhatsApp atau terus hubungi kami.
wasap.my/60173097874/UmrahFamilyCombo