BackPackerz

BackPackerz Travel Komuniti Malaysia
(722)

Sama 🤭Cc : WanwilsonloatP/S: Tangkap layar ini bukan milik Backpackerz! dan kredit telah diberikan kepada pemilik asal. ...
18/08/2026

Sama 🤭

Cc : Wanwilsonloat

P/S: Tangkap layar ini bukan milik Backpackerz! dan kredit telah diberikan kepada pemilik asal. Sekiranya anda merupakan pemilik asal dan ingin kami menurunkannya, sila hantarkan DM kepada kami dengan segera.

Terima kasih!

18/08/2026

Masa drive, kami melalui Zon Bahaya Banjir Glasier (Jökulhlaup). Kawasan
lapang di pesisir ini berdekatan dengan glasier/gunung berapi terkenal Eyjafjallajökull.

Gereja-gereja kecil kat
kawasan ni selalu jadi tempat perlindungan kecemasan bila berlaku letusan glasier.

Kat Iceland, banyak gunung berapi aktif terletak tepat di bawah lapisan ais glasier yang tebal (seperti gunung berapi Katla dan Eyjafjallajökull).

Iceland Dec 2026 still accept traveler. Solos are welcome.

TWU-KL RM 80 sehala.kelebihan: murah dan jimat.kekurangan: masa landing & take off. pandai2 la kamu begayut.Credit To ow...
18/08/2026

TWU-KL RM 80 sehala.


kelebihan: murah dan jimat.

kekurangan: masa landing & take off. pandai2 la kamu begayut.


Credit To owner : SH*TSUKE™

P/S: Tangkap layar ini bukan milik Backpackerz! dan kredit telah diberikan kepada pemilik asal. Sekiranya anda merupakan pemilik asal dan ingin kami menurunkannya, sila hantarkan DM kepada kami dengan segera.

Terima kasih!

What’s your addiction?ME: ✈️
15/08/2026

What’s your addiction?
ME: ✈️

14/08/2026
Kalau Sakura tahun depan… Osaka sure best 🌸🇯🇵Dah lama cakap nak pergi dengan besties. Tak sempat je memanjang.Agenda tak...
14/08/2026

Kalau Sakura tahun depan… Osaka sure best 🌸🇯🇵
Dah lama cakap nak pergi dengan besties. Tak sempat je memanjang.
Agenda tak pernah habis.
Tapi kali ni mesti kena bagi jadi.

Bab urusan & plan tu, flight, hotel, train, nak ke sana sini…
selalu mesti aku, aku , balik2 aku. Tak plan, tak jalan.
Kali ni ni tak boleh jadi.
Kena keluarkan dari wishlist. 😅

Kali ni, jom pergi je.
Backpackerz ada trip Sakura Osaka 5D4N untuk yang nak bercuti dengan cara lebih santai- bak kata orang Kuala Pilah, with comfort & confident.

👭 Small group — tak perlu ikut rombongan besar
🌸 Pergi waktu musim Sakura
😌 Jalan santai, tak rushing
🍜 Cari makan sedap-sedap
🛍️ Ada masa untuk shopping
📸 Explore Osaka & ambil gambar puas-puas
🇲🇾 Bersama Malaysian Guide

Bawa bestie.
Bawa kakak atau adik.
Atau ajak geng yang dah bertahun cakap,
Kita kena gi Jepun ni. ❤️

Bukan mungkin lagi, April 2027 nilah masanya.

📅 Pilihan Tarikh
01–05 April 2027
06–10 April 2027
13–17 April 2027

Small group je. Kita travel, bukan berlumba. 😎🇯🇵

📲 WhatsApp Aiman
https://wa.link/zhfkfq

Jangan sampai lepas ni ada yang pakai 5 lapis baju sebab nak ringankan bag. 😂
14/08/2026

Jangan sampai lepas ni ada yang pakai 5 lapis baju sebab nak ringankan bag. 😂

jadi. bila masa yang sesuai sebenarnya? 🤔
14/08/2026

jadi. bila masa yang sesuai sebenarnya? 🤔

13/08/2026

Saya sentiasa percaya umrah ialah perjalanan peribadi.
Antara diri sendiri dengan Allah.

Teringat 2019, told my wife. Saya nak pergi Umrah. Seorang pun takpe. Ramadan.
Dia merestui. Alhamdulillah.
Sedikit bekalan disediakan untuk perjalanan, dan juga untuk isteri dan anak2 di tanah air.
10 malam terakhir ramadan, kapal terbang berangkat.
Saya pergi seorang.
In fact, tak ada lah betul-betul sorang, pergi dengan kawan2 backpackerz. Semua xkenal antara satu sama lain.

Selagi ada kudrat, saya solat, tawaf, membaca al quran, ailullah, beriktikaf. Setelah penat, pulang bersama ribuan jemaah, menuju Aziziyah.

Journey yang tak dapat dilupakan.
Antara pengalaman terbaik yang pernah dilalui.
Kini, saya cuba kembali menghayati dan menyelami seluruh pengalaman tu, mungkinkah ada Haramain Backpackerz untuk 2027?

Allahumma barik.

Tanah Walid Kuala Kangsar. Antara Eco Resort di Kuala Kangsar. Entrance agak kedalam (lowered car tidak digalakkan). Are...
13/08/2026

Tanah Walid Kuala Kangsar.

Antara Eco Resort di Kuala Kangsar.
Entrance agak kedalam (lowered car tidak digalakkan).

Area Kati Kuala Kangsar, dekat dengan MRSM Sultan Azlan Shah Kuala Kangsar.

Masih banyak on progress tapi masih enjoy facility yang dah siap.
*Ada selit review pengunjung dekat gambar last.

Credit gambar: heypejal

Address

Shah Alam

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when BackPackerz posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to BackPackerz:

Shortcuts

Share