Signe, Nasima og Christine på tur - New Zealand, Australien og Thailand

Signe, Nasima og Christine på tur - New Zealand, Australien og Thailand En side med billeder, updates, videoer osv. omkring vores 3-måneder lange højskoleophold i udlande

30/04/2015

Så er 3 måneder passeret. Rejsen er slut. Vores livs eventyr har nået sin ende.
Sælsomme og ambivalente fornemmelser flyder i årene. For selvom det er dejligt at være hjemme igen og se alle sine dybt savnede kære, er det ligeledes en trist tanke, at dagene som en rejsende sjæl er ovre. Det er sært ikke at vågne op med sin roomies, at solen ikke skinner og varmer ens krop (haha), at udskifte sine shorts med lange bukser og sine toppe med uldtrøjer, ikke at sove i køjesenge, spise dåsemad og nudler, ikke at være på farten længere og opdage nye og smukke omgivelser på denne jord, men mest af alt er det trist ikke at være omgivet af 34 andre skønne mennesker og altid have nogle at snakke og grine med. Heldigvis findes skype, og ellers er Sjælland ikke så langt herfra igen ;)
Vi har alle 3 oplevet så utrolig meget på vores tur, men ikke nok med det fået skubbet nogle grænser og på sin vis udviklet os. Vi har set vores frygt i øjnene og skydivet og bungy jumpet, Vi har stået foran et bredt publikum og været hudløst ærlige overfor en masse daværende fremmede, Vi har lært "at stå på egne ben" - nogle af os eks. endda at lave mad og vaske tøj :P, vi har lært så meget på så mange forskellige områder - om de forskellige kulture i landene, marinelivet i havet gennem vores dyk, om andre mennesker og os selv, og bedst af alt har vi haft nogle af de sjoveste øjeblikke i vores liv, som vil blive gemt i erindringen til evig tid. De sidste 3 måneder har været helt igennem fantastiske.
Tak til alle der har fulgt med på denne side og støttet os - det har været en fornøjelse at have jer med hen af vejen!

En uge er nu gået i Thailand, og man kan roligt sige, at vi er kommet på ægte badeferie! Sidste søndag ankom vi til Bang...
20/04/2015

En uge er nu gået i Thailand, og man kan roligt sige, at vi er kommet på ægte badeferie! Sidste søndag ankom vi til Bangkok, og de følgende dage blev brugt på sightseeing, shopping og solbadning ved poolen. Samtidig havde vi fornøjelsen af at fejre "nytår" med thailænderne. Der var musik, fest og vandsprøjtning på alle gader! Det skabte en super god stemning i hele byen. Onsdag aften var vi på Skybar, hvor vi fra 62. etage kunne nyde udsigten udover Bangkok. I torsdags fløj vi til Koh Samui og chekkede ind på et super lækkert og luksuriøst hotel (set i forhold til mange af de andre steder vi har boet😉). Her bruger vi det meste af tiden ved stranden og poolen - i 33 graders varme er der jo nærmest ikke overskud til andet. I lørdags tog vi på ørundtur i Jeeps, og her så vi bl.a. store Buddha'er, elefanter og badede i vandfald. Super sjovt! I morgen tager vi og en del andre fra gruppen et par dage til Koh Tao for at dykke, og det glæder vi os til! Ellers skal der bare soles og slappes af inden turen går hjem mod Danmark om 8 dage (snøft) 😊 her kommer lidt blandede billeder fra Sydney og Thailand

11/04/2015

Så blev det lørdag d. 11. April, som er vores sidste dag i Australien. Hold op, hvor gik de 2 uger stærkt! Vores dykkerkursus i Byron Bay blev desværre lidt kortere end planlagt pga. dårligt vejr og understrøm. Vi fik ét dyk ved Julian Rocks, hvor vi rigtig skulle ha' haft fire. Ikke desto mindre et rigtig flot dyk, hvor vi bl.a. så to leopardhajer! I lørdags fløj vi sammen med 7 andre fra holdet til Cairns. Søndag morgen tjekkede vi alle ind på Reef Encounter. Søndag morgen til mandag eftermiddag levede vi på en stor båd. Man kan kalde det et flydende hotel på Great Barrier Reef! Her dykkede vi alt fem gange på to dage - fire dyk om dagen og et nattedyk. En stor og smuk oplevelse for os alle sammen! Vi så de smukkeste koraller og fisk. Vi kan oven i købet nu kalde os for certificerede dykkere, og vi er alle enige om, at vi bestemt ikke er færdige med at dykke på den her tur. Onsdag fløj vi til Sydney for at mødes med resten af holdet. Her er dagene bl.a. gået med sightseeing, shopping, biograftur (verdens største biografskærm!) og en tur i Tivoli. I morgen går turen til Thailand, som er sidste stop inden, at det går hjem ad. Vi glæder os til endnu mere sol og varme og til at opleve en lidt anden kultur, end vi har været vant till. Det var alt herfra! Billeder kommer senere, da min IPhone driller lidt i øjeblikket 😣😊

01/04/2015

Tiden flyver afsted!
Vi ankom til Brisbane, Australien d. 27 marts. Her boede vi paa et hostel i et par dage, hvor vi blandt andet var paa lokale markeder, en anlagt strand og til en paaskefrokost arrangeret af hele holdet. Derefter gik turen videre til surfers Paradise, som er en by paa australiens Guldkyst, der minder en del om Miami. Vi var ude og bade i de vildeste boelger paa den laekre strand, og her moedte vi endvidere Christines kusine, som har boet i Australien siden 2006, og hendes to boern. Sammen fik vi frokost paa en dansk cafe kaldt Delikatessen, hvor der blev serveret rigtig smoerrebroed - super laekkert!
Vi er paa nuvaerende tidspunkt i den hyggelige, autentiske surferby Byron Bay. Her spilles live musik paa alle gadehjoerner, hyggelige cafeer frister med deres specialiteter, menneskerne er aabne og imoedekommende og generelt haerger en fantastisk afslappet stemning her. I loebet af de naeste 3 dage tager vi alle 3 et dykkercertifikat gennem Byron Bays dykkercenter. Efter at have laest 84 siders teori med baade tung fysik og dykkerteknik, kom vi endelig ud og proevedykke for foerste gang i dag i poolen. Det var en meget overvaeldende oplevelse i foerste omgang (paanaer for signe, som jo er et vanddyr) men efter et stykke tid i vandet, begyndte vi at foele os trygge og tilpasse i omgivelserne. Imorgen staar den paa dyk ude i havet. Vi skal til at begynde med 10 meter ned i dybet, og efter sigende skulle der vist ogsaa vaere nogle "soede" hajer iblandt de smukke fisk og koraller. Vi er i hvert fald meget spaendte!
Hav det godt derhjemme, vi ses om en lille maaned.

Nu er det vist ved at være tid til en opdatering! Siden sidst vi skrev, har vi oplevet NZ's hovedstad Wellington, som er...
22/03/2015

Nu er det vist ved at være tid til en opdatering! Siden sidst vi skrev, har vi oplevet NZ's hovedstad Wellington, som er en super skøn by. Derefter gik turen videre til Tongariro National Park, hvor vi gik det trek, som kaldes Tongariro Alpine Crossing - ca. 22 km. Her kom vi bl.a. forbi den vulkan, vi kender som Mount Doom fra Ringenes herre! Super fed tur :-) I onsdags ankom vi til Rotorua, og her er dagene bl.a. gået med Maori-undervisning, besøg til Hobbiton, River Rafting og en tur til White Island (New Zealands mest aktive vulkan). Så der sker rigtig meget, og vi får oplevet lidt af hvert! Vi går nu ind i vores sidste uge i New Zealand. I morgen skal vi til Waitomo Caves og derefter til Auckland, som er sidste stoppested inden vi på fredag rejser videre til Australien. Tiden går alt for stærkt hernede, men vi har det stadig super skønt! :-) Her er lidt IPhone-billeder fra den sidste tid 🌞🍹☕️🏊🚣🌏⭐️🌊✌️👙

Alle vores fans! Skynd jer at klikke på billedet og tryk "synes godt om", så vi kan vinde en udflugt! :-)
19/03/2015

Alle vores fans! Skynd jer at klikke på billedet og tryk "synes godt om", så vi kan vinde en udflugt! :-)

SLOGAN FRA NEW ZEALAND, AUSTRALIEN OG THAILAND:
"New Zealand, Australien og Thailand, Verden er vores legeland"

VORES 3 FEDESTE OPLEVELSER:

1. SKYDIVE! Vi overvandt alle vores frygt, da vi sprang ud af et fly fra 15.000 ft. med 200 km/t. Vi har et fantastisk sammenhold og er med til at rykke hinandens grænser.

2. PERSONLIG UDVIKLING! Vores meget inspirerende underviser, Ditte, har bragt os tættere sammen gennem fagene personlig udvikling og kommunikation. En oplevelse som har frembragt tårer, smil og latter - en proces vi ikke ville have været foruden.

3. DELFIN SVØMNING! Vi hoppede i det åbne hav og svømmede med mere end 300 vilde delfiner, der var meget nysgerrige, utrolig flotte og fascinerende. Dermed har vi fået vores fedeste oplevelser til vands, til lands og i luften!

Så er rundrejsen i New Zealand startet, og vi har allerede set og oplevet en helt masse! I lørdags kørte vi til en by næ...
11/03/2015

Så er rundrejsen i New Zealand startet, og vi har allerede set og oplevet en helt masse! I lørdags kørte vi til en by nær Fox Glacier, hvor vi dagen efter gik ud til selve gletcheren. Desværre kom vi ikke op og gå på den, men spændende var det at høre om, hvordan den bevæger sig 3-5 meter om dagen! Derefter gik turen videre til Punakaiki, hvor vi var ude at se pandekageklipperne. Om aftenen blev der lavet ægte pandekager til hele holdet - super hyggeligt :-) I mandags ankom vi her til Nelson, som ligger tæt på den smukke Abel Tasman Nationalpark. Jeg (Signe) tog igår sammen med 13 andre fra holdet på en super smuk kajaktur langs kysten ved nationalparken, hvor vi bl.a. så pigrokker og små babysæler 😍 Super fed tur! I morgen skal vi på tur rundt til forskellige New Zealandske Wineries og på fredag fortsætter rundrejsen til Nordøen - med første stop i Wellington. Så der sker rigtig meget i øjeblikket, men vi nyder hvert et øjeblik :-) Vi kan slet ikke forstå, at vi snart er halvvejs i gennem rejsen! Vi har ikke rigtig mulighed for at lægge billeder fra vores kamera op her på facebook, så i må igen "nøjes" med billeder fra IPhone ;-) Det var alt for denne gang! Ha' det rart :D

Her kommer lidt billeder fra den seneste uge. Fredag var sidste dag med undervisning, og det blev afsluttet ved en smuk ...
03/03/2015

Her kommer lidt billeder fra den seneste uge. Fredag var sidste dag med undervisning, og det blev afsluttet ved en smuk "ceremoni" med champagne ved vandet :-) I torsdags var hele holdet ude og skydive, hvilket var en super fed oplevelse! I lørdags startede vores friuge i Queenstown. Jeg (Signe) og Nasima har sammen med andre fra holdet rejst til den lille by Te Anau. Her var vi på en sejltur til nogle grotter, hvor vi så masser af lysorme. Meget smuk tur! Mandag var en grå dag, og derfor brugte vi tiden på at spille minigolf, gå på cafe og ellers bare indendørs hygge. I dag har vi gået et lille stykke af det berømte Kepler-trek. I alt har vi gået 21 km, så vi er godt trætte! Vi er nu på vej "hjem" til Queenstown, hvor vi vil belønne os selv med (endnu) en Fergburger :-) Nu skal de sidste dage i Queenstown nydes før vi på lørdag tager hul på rundrejsen i New Zealand! Peace out ✌️✌️

25/02/2015

Heeeeeejsa alle medfoelgere
Livet som rejsende er ind til videre absolut fantastisk. Vi bor, som i ved, paa nuvaerende tidspunkt i byen Queenstown, der er omringet af snedaekkede bjerge og hvor en stor og smuk soe ligeledes har fundet sig til rette. Her er smukke parker, en hyggelig strand, muligheder for alverdens oplevelser og paa trods af byens kompakte stoerrelse en puls som i New York. Selv er vi indlogeret paa Pinewood Lodge i et hus, som vi deler med 13 andre piger (deraf ogsaa masser af rod hehe) og saa heldige at have en helt fantastisk udsigt over byen og bjergene (Coverbilledet kan slet ikke leve op til virkelighedens syn). Her bruger vi en masse tid paa at lave mad, se film, sole og ellers bare hygge med de andre. Naar vi ikke er der, gaar vi ogsaa i skole fra 8-1 i hverdagene, hvor vi bliver undervist i kommunikation og personlig udvikling af en meget inspirerende underviser. Undervisningen er aldrig kedelig, da vi arbejder paa mange forskellige maader, heldigvis!
I onsdags for en uge siden var jeg (Nasima) og Christine ude og Bungy Jumpe!! Det var det vildeste nogen af os nogensinde har proevet og oplevelsen kan ikke refaerdiggoeres med ordbeskrivelser. Det kan klart anbefales, hvis man er til det vildeste adrenalinkick :) Soendag tog vi til Milford Sound sammen med nogle andre. Milford sound er en fjord omgivet af det smukkeste klippelandskab, hvori vi sejlede en tur og noed de overvaeldende omgivelser. Ellers har vi gaaet ture i rosenparker, taget paa aftencafes-tur og faaet god kaffe, chokolade og is, ligget paa stranden og drukket smoothies, slappet af derhjemme, set film og ellers bare nydt dagene, som synes at flyve afsted. Paa fredag har vi friuge og inden da skulle vi gerne have naaet skydiving(!!), og herefter rejser vi mod nordoeen, hvor der er fuld knald paa programmet. Vi glaeder os!
Der kommer billeder paa et senere tidspunkt, da nettet her er saa ufatteligt langsomt, og det tager 2 timer bare at loade et enkelt billede.

Så blev der tid til en opdatering! Vi har nu været i Queentown i 11 dage, og her er stadig super skønt :-) Der er for al...
17/02/2015

Så blev der tid til en opdatering! Vi har nu været i Queentown i 11 dage, og her er stadig super skønt :-) Der er for alvor dømt højskole-stemning med spændende undervisning og selvfølgelig en helt masse hygge. Oven i det har dagene stået på Rundbold, biograf (Fifty shades of Grey), fastelavnsfest, valentinsmiddag, en mindre bjergtur til Queentown Hill, karaoke-bar og alt muligt andet godt. Der skal også ske en helt masse i den kommende tid, bl.a. Bungyjump og swing, ridetur, en lille tur til Milford Sound og meget andet. Så dagene flyver afsted hernede, men vi nyder det rigtig meget og har det skønt! Her er lidt billeder fra hverdagen i Queentown :-)

Hej alle! Vi og vores rejsekammerater ville blive rigtig glade for, hvis I vil synes godt om, og evt. dele dette smukke ...
11/02/2015

Hej alle! Vi og vores rejsekammerater ville blive rigtig glade for, hvis I vil synes godt om, og evt. dele dette smukke billede, så vi kan vinde en udflugt på vores rejse!
VIGTIGT: Husk at klikke på billedet og like i stedet for at synes godt om dette opslag :D På forhånd tusind tak!! Og del gerne dette opslag :-)

SLOGAN FRA NEW ZEALAND, AUSTRALIEN OG THAILAND:
"Når enden er god, er alting flot"

VORES 3 FEDESTE OPLEVELSER:
1. Delfinsvømning
2. Hvalsafari
3. Første bytur på turen i Queenstown!

Opdatering fra Queenstown! I går tog jeg (Signe), Nasima og den seje Line turen op til toppen af Ben Lomond. Det gik op ...
11/02/2015

Opdatering fra Queenstown! I går tog jeg (Signe), Nasima og den seje Line turen op til toppen af Ben Lomond. Det gik op ad i ca. 3 timer. Det sidste stykke til toppen var meget stejlt og skrøbeligt (grænseoverskridende for en som mig med tendens til højdeskræk) ;-) Men det var det hele værd, da vi nåede toppen og spiste vores sandwich med den smukkeste udsigt! Super god tur :-) Ellers er alt godt i Queenstown - vi vil snart poste flere billeder fra denne dejlige by! :-)

Address

Queenstown
9300

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Signe, Nasima og Christine på tur - New Zealand, Australien og Thailand posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category