לנדוד עם נופ - Nuph navedet

לנדוד עם נופ - Nuph navedet נוודת דיגיטלית
הולכת עם הלב. ועם הטרולי🌞💕

פתחתי את הלפטופ באיזה פיצה-בר ב21:30 שעון ויאטנם. רגע אחד של חוסר-מעש אמר לי "תכתבי". אני באמת צריכה, וגם רוצה, כנראה, ל...
03/04/2025

פתחתי את הלפטופ באיזה פיצה-בר ב21:30 שעון ויאטנם. רגע אחד של חוסר-מעש אמר לי "תכתבי". אני באמת צריכה, וגם רוצה, כנראה, לכתוב סיכום של החודשיים האחרונים. החודשיים הראשונים שלי כנוודת (מהסוג הספציפי הזה).

מתנצלת שאני לא ממש מעדכנת, אני פשוט מנסה יותר לחיות את המציאות הזו ופחות לתעד אותה. התיעוד יכול ממש לשבש את המוח.

אבל אולי גם פעם בחודש זה מספיק. לכם ולי.

אז, לסיכום – אין מילה אחת. גם לא 100. אבל יכולה להגיד כל מיני דברים כמו כמה-הרבה-חוויתי בחודשיים האחרונים. בטיול, כמו בטיול, הזמן יכול לעבור מהר – אבל ה"נוף" המשתנה ומגוון המצבים והאנשים והמקומות – נותנים תחושה שעברתי הרבה. הספקתי להתחבר מאוד לאנשים, ולהיפרד. הספקתי לגלות לא מעט מהתרבות הויאטנמית, וגם לא מעט מהתרבות הנופר-ית.

אני תכל'ס בפיילוט. אני בוחנת את חיי הנוודות הדיגיטלית ובכל יום מגלה פיצ'ר חדש או לומדת איך ומה מתאים לי בקונספט הזה. כי כל נווד שמנווד מנווד ממש אחרת. (המנווד מנווד – פטור).

אני מגשימה חלום כבר חודשיים. בכנות אני לא שמחה יותר ממה שהייתי בארץ, אבל מרוויחה עוד הרבה דברים אחרים מלבד שמחה. בסוף, גם אם התפאורה היא ויאטנמית – אלו החיים עצמם.

קניתי טבעת השבוע.
אני לא קונה כמעט אובייקטים פיזיים (רק כאלו ש"מתכלים" כמו אוכל, או לא-מוחשיים שבאים בצורת חוויה). אבל אמרתי יאללה, כולם פה קונים כל הזמן, תנסי גם את קצת. וטבעת זה לא משהו שבאמת תופס לך מקום בטרולי המינימליסטי שלך.

אז אני מקלידה עכשיו עם טבעת של פרפר, באיזה פיצה-בר ב-הואה.
וואלק, האמת, שלא רע לי בכלל. זה ממש אחלה קונספט, ותודה לממציא הנוודות הדיגיטלית. זה ממש מיצוי אופיטמאלי של החיים האלו, כרגע, עבורי.
תודה.

נזכרתי כמה זמן נדחס כשמטיילים – חודש מרגיש כמו חוויות של שלושה חודשים. הבנתי שאין כמו ישראלים (לטוב ולרע) ואיזה מזל שיש ...
07/03/2025

נזכרתי כמה זמן נדחס כשמטיילים – חודש מרגיש כמו חוויות של שלושה חודשים. הבנתי שאין כמו ישראלים (לטוב ולרע) ואיזה מזל שיש אותם בכל חור בעולם. התחברתי מאוד, נפרדתי. קמתי לרוב בלי שעון. ויתרתי על קפה נורמלי. עבדתי 52 שעות החודש, שזה פחות משעתיים ביום. פלוס ימים של דחיינות שלא עבדתי בכלל. עשיתי כביסות, קעקוע ולק ג'ל פעמיים. למדתי כמה חשובה לי אוריינטציה, ושבלבול בחוץ יוצר גם בלבול בפנים (או ההיפך). בכיתי. השתמשתי ב-GRAB לראשונה. ובשנייה, ובעשירית. הבנתי שאני בטוב עם לא-לקחת-המלצות, במיוחד מאנשים שהיו יום-יומיים במקום ולא ממליצים עליו. שמקום לא נראה ומרגיש אותו דבר אחרי שמתאקלמים בו (יותר מיום-יומיים). ניסיתי להימנע מלהמליץ בעצמי. נחתתי בשלום 4 פעמים. מחקתי את האינסטגרם. הרגשתי שהוא עושה לי לא טוב, ועכשיו אני תוהה איך להצליח להשתמש בו על יתרונותיו מבלי החסרונות (הצעות?). ראיתי כמה פרקים בחתונמי. התחלתי לעבוד על קורס לחיילים משוחררים וגם לדבר עליו בקול רם. שתיתי את התה-בועות של האסייתים רק בשביל הבועות. נהניתי מהשמש. מאוד. חזרתי (לצערי) לכושר שתיה. התחלתי להתרגל ללהיות שוב בדרכים, הפעם בקצב אחר שכולל הרבה בתי קפה.

אני גאה בי, מאמינה בי, ונושמת עמוק אל תוך המסע הזה, לעוד חודשים גדושים וקסומים של נוודות שבכלל לא מובנת מאליה.

התחלתי מ-10 ימים באתונה, בשביל "נחיתה רכה" למסע לבד. אבל האמת היא שאיכשהו הנחיתה הרכה יותר הייתה בוויאטנם. באתונה היה לי...
16/02/2025

התחלתי מ-10 ימים באתונה, בשביל "נחיתה רכה" למסע לבד. אבל האמת היא שאיכשהו הנחיתה הרכה יותר הייתה בוויאטנם. באתונה היה לי קצת מוזר, מבולבל. ואיך שיצאנו מהשדה בויאטנם הרגשתי נחת. לא בשוק בכלל.
למרות שלא הייתי פה לפני, קצת הרגשתי שחזרתי למקום טוב ומוכר. זיכרונות טובים מפיליפינים ותאילנד מהסיבוב הקודם עלו למראה העיר המזרחית הפקוקה, והריחות של הרחוב, האוכל – ואפילו ההוסטל. הבנתי שבשבילי זה ריח של חופש. ואיזה כיף להיות פה😌
ובאופן מיוחד אני גם מרגישה לא-כל-כך רחוקה מהבית. כולה חצי יום טיסה, והאנשים שאני אוהבת נמצאים מרחק החלקת אצבע על המסך. לרגעים זה מרגיש לי חיסרון הזמינות הזו, וזה שהכל נוח כלכך ומודרני ויש אינטרנט בכל מקום, אבל בתכל'ס זה עדיף...
אז ככה התחיל המסע, ואני שמחה. וכמו תמיד מסיימת ב"כמו תמיד אני יודעת שיהיה טוב". סומכת על הדרך, על המסע, שעוד יביא לי חוויות מכל הסוגים, לפעמים לא נוחות בכלל, אבל היי – אני כאן בשביל כל החבילה⛰️🛤️

ממש בקרוב אצא למסע חדש - נוודות דיגיטלית. החלטתי להעיר לחיים את העמוד הזה, כי בסוף, זו בעצם אותה גברת בשינוי אדרת. "נדוד...
25/01/2025

ממש בקרוב אצא למסע חדש - נוודות דיגיטלית.

החלטתי להעיר לחיים את העמוד הזה, כי בסוף, זו בעצם אותה גברת בשינוי אדרת. "נדודים" זה שם המשחק. אולי "מסע". מה שבטוח, הג'וק הזה - הצורך לטייל, לגלות, לחוות ולהיות בדרכים - כנראה לא ילך לשום מקום.

אתם מוזמנים ומוזמנות להישאר איתי, לעשות את הטרנספורמציה מאוטו-בית לטרולי. לחוות קצת ביחד את הקסם שבנדודים, ובאותנטיות האופיינית לי אני מבטיחה להראות גם את הצדדים הפחות נחמדים.

יש כוח לשותפים לדרך, גם מרחוק. ואם לא היו לי את האנשים הקרובים והאהובים לחזור אליהם, כנראה שגם לא הייתי יוצאת למסע מלכתחילה. \

אז עוד לפני שיצאתי - תודה.
תודה על הזכות🌱♥️

פוסט שכתבתי, לא פירסמתי, ומצאתי עכשיו📝..לא צריך הרבה כדי לגור בדרכים.לא צריך הרבה כדי להיות מאושרים. ..כשהתחלתי לבדוק לג...
16/12/2021

פוסט שכתבתי, לא פירסמתי, ומצאתי עכשיו📝..

לא צריך הרבה כדי לגור בדרכים.
לא צריך הרבה כדי להיות מאושרים. ..
כשהתחלתי לבדוק לגבי חיים בוואן בישראל, והרגשתי די לבד במערכה, כאילו אני הראשונה והיחידה שמבררת לגבי חיים כאלו - והמומחים, הוותיקים, המנוסים הגדולים שכבר חיים בוואן בארץ - הם קרובים יותר לפסגת החרמון מאשר לדרום הצחיח ממנו אני משקיפה.
הם כן היו די נגישים, וכן שמחו לייעץ ולעזור, אבל היה משהו באוויר ששידר לי שזה מסובך יותר משנדמה לי, ילדה בת 23 עם חלומות גדולים...
ויש מסר אחד שאני רוצה להעביר כאן.
שבעקבות ההיענות המטורפת והתגובות שלכם, כאילו הייתם צמאים לזה - אני מרגישה שמחובתי להעביר אותו -
לא צריך הרבה כדי לגור בוואן.
לא צריך הרבה תקציב, לא צריך הרבה ציוד מסובך, לא צריך אנשי מקצוע ולא צריך להיות מומחים בעצמכם.
אמנם *אפשר* להשקיע בכל אלו, ולהגיע לתקציב מרשים עם כל הפסיליטיז שמאפשרים נוחות מיטבית, אפילו יותר מדירת בטון רגילה.... אבל מה שצריך זה פשוט לעשות.
ואפשר להתחיל מהבסיס.
אוטו, רגיל, לקפל תכיסאות, לשים מזרון מאחורה, ולישון. ולטייל, וליהנות מהארץ שלנו.
כל שדרוג נוסף כבר תלוי בכם, בצרכים שלכם, ברצון ובתקציב.
ושאף אחד לא יבלבל אתכם עם רשיונות, ועם בידוד, וחשמל ומזגן ומקרר, ומקלחת ומערכת סולארית ושירותים. ..
לא צריך הרבה כדי לגור בדרכים.
ולא צריך הרבה כדי להיות מאושרים.

06/08/2021

נעלמתי קצת בשבועיים האחרונים ואני חייבת לכם הסבר👈🏼..
העלתי לאחרונה פוסט על צמתי דרכים... הייתי באחת כזו בעצמי בשבועות האחרונים.
בפשטות, עבודה שמאוד רציתי - אבל לא יכולתי לשלב אותה עם חיי הוואן.
יחד עם ההרגשה שאני כלכך נהנית, מאושרת לגמרי מחיי הוואן, וממש ממש לא קרובה למיצוי.
הגשמתי חלום מטורף ואני זורחת, אז למה שאפסיק??!..
ימים שלמים של התלבטויות ושיחות עם אנשים ועם עצמי הביאו אותי להחלטה לקחת את העבודה.
לעצור עם הוואן.
זה מבאס, ממש מצער, במיוחד אחרי כל ההשקעה שלי בוואן והדרך שעברתי, אבל לקחתי את ההחלטה הנכונה לי.
ובוודאות, ללא צל של ספק - אפגוש את חיי הנדודים בוואן או בצורה כלשהי בעתיד.
הם עושים אותי מאושרת.
לא בא לי לסכם את המסע המטורף והקצרצר הזה,
ובא לי להגיד לכם תודה שליוויתם ותמכתם - כלכך הרבה בזכותכם!..
מוזמנים להמשיך לעקוב, בתקווה, כשאסיים את העבודה (באיזור חודש מרץ) אחזור לדרכים.

סיפור דרך🌴יום חמישי, אני בדרך ממרכז-הצפון לצפון-הצפון (חד נס לק"ש). צעירה עם תיק גדול תופסת טרמפים בצומת שכוח אל (שעכשיו...
24/07/2021

סיפור דרך🌴
יום חמישי, אני בדרך ממרכז-הצפון לצפון-הצפון (חד נס לק"ש).
צעירה עם תיק גדול תופסת טרמפים בצומת שכוח אל (שעכשיו היה אמנם מלא בכל עם ישראל😅).
עצרתי לה, כי אם הייתי במקומה הייתי שמחה שהיו עוצרים לי.
נסיעה של 20 דק' בכבישיה המהממים של אצבע הגליל, שיחה קולחת שבמרכזה (איך אפשר להתעלם מהשמנדריק בו אנחנו נוסעים) חיי בדרכים.
היא אומרת שהיא בדרך לזולה עם חברה על הירדן,
ואני אומרת שאולי אקפוץ בערב.
מחליפות מספרים,
ממשיכה לדרכי. ..
בערב אשכרה הגעתי.
כן, אני מאלו שעושים😌
נסיעה ארוכה על גדת הנהר הביאה אותי לזולה קסומה, מפרצון קטן וחמוד בירדן - שהפך בשבוע האחרון לבית מעוצב להפליא של חברתה של הטרמפיסטית.
את הירידה למים אפשר לראות בתמונה.
ישבנו בערב.
ישבנו גם בבוקר, ישבנו כל היום!
בתוך המים, בחוץ, חצי חצי, בשמש, בצל... מה שאז נקרא "סתלבט" והיום "צ'יל".
עם שתי בנות חמודות שכבר הספקתי להכיר קצת.
מוזיקה נעימה לשישי בערב,
מקלחת יסודית בירדן.
חופש צועק מכל פינה, טבע, מים, נחת. שלווה.
שישי קסום. ..
המארחת אמרה שבערב חבר שלה עושה זולה-מסיבה על הירדן, קצת צפונה מאיתנו.
ההזדמנות לרקוד חסכה ממני כל התלבטות - אני הולכת!
הגענו לזולה של איזה 25 איש, חברים, וחברים של חברים.
הם היו מקסימים, וכששאלו איך הגעתי אליהם, למי אני קשורה פה - לא באמת היתה תשובה, "התגלגלתי"...😅
כמה שיחות טובות עם אנשים, אוכל ושתיה, מוזיקה אלקטרונית שהתחלפה באמצע לדיסקו, מעגל ג'אם.
ערב מגניב ממש. ..
התמונה היחידה שיש לי בטלפון מה-48 שעות האלו היא זו של הפוסט.
בדרך כלל יש הרבה יותר,
אבל תמיד מתי שהכי נהנים, באמת נהנים - הטלפון נשכח.
ורק תמונה אחת מ-48 שעות בטבע - היא אומרת הכל...
אני משתדלת בכתיבה שלי כאן לספר על חוויות ותובנות לא ספציפיות, רחבות, כאלו שתוכלו להזדהות איתן.
אבל הפעם חרגתי ממנהגי, פוסט שלם שמספר על חוויה אישית,
וכל זה כדי להעביר לכם את התחושה.
התחושה של החופש,
להגיד כן לדברים,
להתגלגל באמת.
טיול אחרי צבא שבו אני מתחברת עם ישראלים ומגיעה למקומות ולמצבים שלא דמיינתי... רק שהוא לא בחו"ל, אלא בארץ!
מפגשים שממלאים אותי.
עצמאות,
וחופש, חופש אמיתי🦋

לבד🚶מילה מפחידה, לא? החיים בוואן מנקים קצת את האובייקטים (כולל האנושיים) שאנחנו אוספים סביבנו כדי לא להרגיש לבד. למרות ש...
21/07/2021

לבד🚶
מילה מפחידה, לא?
החיים בוואן מנקים קצת את האובייקטים (כולל האנושיים) שאנחנו אוספים סביבנו כדי לא להרגיש לבד.
למרות שאפשר להרגיש הכי לבד שיש גם כשחיים במרכז תל אביב - החיים בוואן מגדילים קצת את הסיכוי לחוות את התחושה הזו, שכולנו בורחים ממנה כל החיים (ואני ממש לא יוצאת מן הכלל).
אבל אולי, כנראה, בטח -
לבד זה הבסיס.
אולי, כדי להרגיש באמת ביחד, צריך להרגיש בנוח לבד.
אולי זה עובד כמו איזה שריר שאפשר לפתח אותו.
לדעת לבלות זמן עם עצמי, גם אם זה לא בדיוק "בילוי" במובן של פאן.
לדעת להעביר את הזמן,
לדעת לעודד את עצמי,
לדעת להסתדר, ואפילו, לפעמים, לדעת to reach out for someone...
העולם מתחלק לזוגות.
במסעותיי בוואן טרם יצא לי לראות אנשים שמטיילים לבד, זה תמיד זוגות או משפחות (ובטיול מתכוונת גם לגיחה קצרה לטבע).
וגם אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים שואלת את עצמי -
"מי הכי היית רוצה שיהיה פה איתך?"
תמיד היתה לי תשובה לשאלה הזו, אבל לאחרונה אני מבינה שזה בסדר - אפילו מעולה - שהתשובה תהיה "אף אחד".
אני כאן עם עצמי. ..
מתי בפעם האחרונה הלכת לים לבד?🏖️
מתי ישבת במסעדה לבד?🍜 (בלי לחכות לחבר!), או בבית קפה? (אבל בלי הלפטופ!)☕
מתי, או האם, מתישהו, הלכת לסרט לבד?🎟️
נסו את זה, התמודדו עם החשש או עם חוסר הנוחות.
אולי לאט לאט תגלו שהחבר הכי טוב שלכם, זה שאתם יכולים תמיד לסמוך עליו, זה שמכיר אתכם הכי טוב -
נמצא איתכם תמיד.
יש לי את עצמי! וזה הכי טוב בעולם!

הארץ שלנו😍
21/07/2021

הארץ שלנו😍

Address

Hue

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when לנדוד עם נופ - Nuph navedet posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share

Category