17/01/2026
הפטגוניה היא איזור מיוחד, לדעתי אחד מהאזורים הכי יפים בעולם כולו. יערות, אגמים, נחלים, קרחונים, פסגות מושלגות ועוד.. לא סתם הפכה הפטגוניה לאחד מחבלי הארץ המתוירים ביותר בעולם
גם על ידינו, הישראלים.
🏞
הפוסט נוגע, לכל מי שחושב להגיע ולטייל באיזור המיוחד הזה.
לא מכינים אותנו לקראת מה אנחנו מגיעים, אנחנו רק יודעם שחבר, בן דוד או אחות גדולה עשו את הטיול הזה לפני כמה שנים. אנחנו אוספים המלצות על "מקומות שחובה להגיע אליהם", בונים מסלול, עוצרים ב"למטייל" לקנות ציוד ונותנים אקסטרה משמרות בכדי להגיע לסכום סבבה שיאפשר לנו הרפתקאות בדרום אמריקה.
✈️
כשאנחנו מגיעים ל"יבשת" כבר מזהים אותנו, לפי הסנדלים או לפי השפה ולצערי גם לפי הדברים שפחות סבבה לומר בקול- חבורה, מוזיקה בקולי קולות, סיגריות ולפעמים עוד כמה מאפיינים שלאו דווקא סבבה לנו לקורא או לשמוע.
בתור אחת שעשתה את המסלול הזה בעצמה והיום חיה את חייה בברילוצ'ה הפוסט הזה אולי קצת "סחי" אבל חשוב, חשוב למי שמטייל כרגע וגם למי שבשלבי התכנון של הטיול שלו.
ה7 באוקטובר וגם הקמפיינים האנטי-ישראלים המטורפים שיש פה באיזור מסמנים אותנו כ"יוצרי בעיות", אני לא מדברת על תיאוריות קונספירציה למינהן- לא חסר, אני מדברת על התנהגויות שלנו "מהבית" שלא נתפסות כ"מקובלות" פה. נכון, אנחנו אורחים אבל צריך לזכור שיש כאן כללי התנהגות בסיסים שבמידה ותחליטו "לדלג" עליהם אתם תשפיעו לא רק על עצמכם (נזיפה במקרה הטוב ועד גירוש במקרה הרע) אלא גם על מטיילים עתידיים ועד מדינה שלמה!!
🇮🇱
המקומיים, אפילו הכפריים שבינם כבר מתורגלים בהפעלת מצלמה ברגע שבו הם פוגשים משהו שלא עומד בקנה אחד עם מה שהם מאמינים בו ובטח אם הם נתקלים בהתנהגות שלא תואמת את חוקי המקום. הסרטונים האלה מוצאים את דרכם מהר מאוד לרשתות החברתיות, לפרופילים אנטי ישראליים, לפודקאסטים אפילו במדינות שכנות.
בימים אלו ממש מתחוללות שריפות בפטגוניה, זה לא דבר נדיר לאיזור וגם לא לתקופה- זה קורה בכל שנה, רק שהשנה הזו הקמפיין האנטי ישראלי ברשת מטורף! אין פוסט כזה שלא מלא בתגובות נאצה ושנאה נגד ישראלים. אם העניין מוצדק או לא- ברור לכל בר שעת שמדובר באנטישמיות טהורה, אבל אני חושבת על החברים שלנו שירצו להגיע לכאן עוד שנה-שנתיים ויהיה להם הרבה יותר קשה ומאתגר.
⚠️⚠️⚠️
כשאנחנו מטיילים אנחנו גם שגרירים, אני לא מבקשת מכם לעשות הסברה, רק תשמרו על כמה חוקים, פשוטים, ברורים ומקובלים במקום שאתם מגיעים:
🚫לא מעשנים בשמורות טבע!!
🚫לא מבעירים אש- אם לא מסומן שמותר *אסור*
🚫בלי מוזיקה רועשת-בדירות, בחופים
🚫התנהגו בסבלנות ונימוס
גראסיאס- תודה gracias
פור פאבור- בבקשה por favor
מוי אמאבלה- נעים מאוד muy amable
בואן דיה- יום טוב וגם בוקר טוב buen dia
אפשר לעשן פה- סה"כ פוודה פומר אקא?
Se puede fumar acá?
אפשר להדליק פה אש?
סה"כ פוודה פרנדר פואגו אקה?
Se puede prender fuego acá?
איפה אפשר לעשן?
Donde se puede fumar?
דונדה סה פוודה פומר?
כמובן שאם תרצו להוסיף אתם מוזמנים
מניסיון, הטיול שלכם יהיה הרבה יותר נעים גם אם תתהנגו יפה למארחים הנחמדים שלנו, אנחנו לא "מפרנסים" אותם, יש עוד המון תיירים שמגיעים לפה ומכבדים את כללי ההתנהגות וחבל שיתייגו אותנו בתור קהל "בעייתי" או לקוחות שלא שווה לשרת אותם.
עופו על הטיול, ושלחו את זה לכל מי שמגיע לאיזור הקרוב, ישמחו לקבל אותו/אותה והלוואי שישמרו על החוקים.
#ברילוצ'ה #ברילוצה #אלבולסון #לאגופואלו #טיול #הטיולהגדול #עופועלהטיולשלכם #שריפותבברילוצה #קיץ בברילוצ'ה #ארגנטינה #צ'ילה #פטגוניה צילה